פרויקט השתולים: רשות ההגירה

אדם מטעמנו עבד חודשים ברשות ההגירה, שמע פקחים שאומרים שוב ושוב "אסור שדברים יגיעו לתקשורת", או "כל יום שלא רואים אותך על מסך הטלוויזיה הוא יום טוב". עכשיו התמונות הללו מגיעות למסך. הכתבה המלאה מתוך "המקור"

זמן צפייה: 26:10

תגובת רשות ההגירה

המציאות בכל המתייחס לתחומי עיסוק הרשות בכלל והזרים בפרט היא דינאמית ומשתנה, ונוהל עבודה או נתונים ועובדות שהיו נכונים לפני שנה אינם בהכרח אותם נהלים ועובדות הנכונים להיום. משכך, רשות האוכלוסין מתאימה עצמה ואת אופן עבודתה בהתאם למציאות המשתנה ובהתאם למדיניות הקיימת.

במסגרת ההתמודדות היום יומית עם אתגרי השירות המקצועי וההולם, פעלנו נמרצות לשילוב טכנולוגיות של זימון וניהול תורים, אשר נתנו מענה הולם למתן השרות במתקן.

עבודה ללא הסמכה

במסגרת תהליך ההכשרה לעבודה מצטרפים העובדים, כנלווים, לצוותי אכיפה ותיקים לפעילות שטח-לצורכי למידה. פעולות האכיפה עצמן מתבצעות על ידי הצוותים הוותיקים בלבד, שהם בעלי ההסמכה. העובדים החדשים אינם רשאים לבצע פעולות ללא סמכות.

אלות

אינן מהוות פריט תיקני הנמצא בשימוש העובדים במינהל אכיפה.

עמדת חלוקת מספרים

טרם שילוב מערכת זימון תורים וניהול תורים, המספרים חולקו ע"י המאבטחים בתום הבידוק הביטחוני, מתוך גלגלת מספרים כך שלא נוכל להתייחס לטענה זו. המכסה שנקבעה לטיפול הייתה עד - 1000 פונים ביום. הכנסת האנשים התבצעה באופן שוטף, עד להגעה למכסה או עד שעה 16:00. הטיפול בפונים ששהו בתוך המתקן הסתיים רק לאחר סיום הטיפול באחרון האנשים .

תדרוך לפקחים

כחלק מהליך של מתן שירות נקבעים יעדים ומדדים לעובד, במטרה לעמוד בתוכנית העבודה שמטרתה, בין היתר, לספק שרות מקצועי.

אמירות של פקחים

אם אכן נאמרו אמירות כאמור, הרי שמדובר בשיח בין עמיתים לעבודה, דבר שאינו בשליטתנו. עם זאת, העובדים מתודרכים באופן שוטף לגבי האופן בו הם נותנים שירות ומתייחסים למקבלי השירות.

החלפת תור שעוררה את זעם אחד הפקחים

איננו רואים כל פסול בהחלפת תור בין מבקשי שירות, שנעשה מרצון טוב. התערבות הפקח, אם אכן הייתה, אינה במקומה וממתינים מורשים להחליף ביניהם תור כל עוד הדבר נעשה באופן וולונטרי.

התנגדות למתן ויזה ללא התייצבות בני זוג

על פי הכללים בעת ההיא, נתין רווק קיבל אשרה למשך חודשיים. בני זוג קיבלו אשרה למשך חצי שנה. לשם קבלת אשרה לחצי שנה, נדרשו בני הזוג להגיע ביחד, לצורך עריכת ראיון לבחינת הקשר הזוגי וקיום משק בית משותף

תיעוד של פקח שמקצר משמעותית את משך האשרה

בעבר אכן הייתה הנחיה שהצגת חוזה שכירות הנה תנאי להארכת אשרה. מי שלא הציג חוזה, קיבל אשרה לתקופה קצרה, במטרה לשוב ולהציג חוזה. לאחר שנושא ההתניה נבחן משפטית, הוחלט לבטל את ההנחיה וכפי שנמסר, כולם מקבלים אשרה ללא התניה.

תיעוד של פקחים צועקים

צעקות והתנהלות בלתי הולמת של עובדים אינה מקובלת עלינו ונדחית על הסף. כל תלונה המגיעה על התנהגות שכזו מצד עובדים, מטופלת במישור המתאים. במקביל, ישנם מקרים של התנהגות בלתי הולמת מצד מקבלי השרות וזו מטופלת על ידי אנשי האבטחה במקום.