פרויקט השתולים: קמפיין בחירות 2019 - חלק ב'

כל מי שחשוף לרשתות החברתיות תוהה לא פעם - זה מזויף, זה אמיתי, החשבון הזה ממומן, מי עומד מאחורי ההתקפה הזאת או הליקוק ההוא. לקראת הבחירות ב 2019 שלחנו תחקירן להיכנס לאחת מחברות השושו שעושות את זה. להשתתף בקמפיין כזה שכל מהותו היא שאף אחד לא יידע שהוא מתקיים כי אז הקסם נעלם. הכתבה המלאה מתוך "המקור"

זמן צפייה: 28:52

תגובת חברת סייקיורטי

החברה גאה על חלקה בקמפיין תנועת "המפקדים". כל פעולותינו היו תחת ניהול, פיקוח ותיאום של "המפקדים " ושל מנהל הקמפיין, אייל ארד. החברה לא עבדה מעולם עם אף מפלגה פוליטית בישראל ולא הייתה שותפה לאף קמפיין מאורגן של מר אהוד ברק.

אנו מפעילים, מעת לעת, מספר ישויות לא מזוהות לא צרכי מחקר והשתתפות בשיח הציבורי. זהו דפוס פעולה רווח ומקובל.

תגובת אייל ארד

לפני הבחירות דחיתי הצעות לנהל קמפיין עבור מספר מפלגות, לרבות מפלגת העבודה אז בראשות אבי גבאי, ובחרתי לנהל את קמפיין המפקדים בשכר נמוך בהרבה ממה שהוצע לי מהמפלגות, מכיוון שאינני עובד עם מפלגות או מועמדים שאיני מזדהה עימם.

  1. צריך לשאול את ברק, אבל אני מעולם לא עבדתי או כתבתי מסרים עבורו. אם מישהו ציטט משהו שאמרתי זה על אחריותו. עדיין אין בישראל איסור על ציטוטים ו״גניבות ספרותיות״.
  2. אני מתנגד לסיפוח שיהפוך את ישראל ממדינה יהודית למדינה דו-לאומית, ומבטא את עמדתי זו בתקשורת. אני מקווה שזה עדיין מותר, ואם לא אשמח לחלוק איתך תא.
  3. נפגשתי עם גבאי מספר פעמים כאשר ניסה לשכנע אותי לעבוד עבורו, לפני שקיבלתי את הצעת מפקדים ולפני הקמת כחול לבן. אכן חשבתי שנכון לו להרים דגל מדיני ולא להסתפק במסרים כלכליים. בקמפיין מפקדים פגשנו פוליטיקאים מכל קצווי הקשת הפוליטית וניסינו לשכנע אותם להתנגד לסיפוח ולהשמיע את עמדתם בגלוי. אני אישית למשל פגשתי את נפתלי בנט. זה תפקידו של קמפיין.

תגובת אלוף (מיל.) עמירם לוין

כבר כמה שנים שאינני בתנועת מפקדים לביטחון ישראל.
הסיבה שעזבתי הייתה התנגדותי לכל סטייה מהעמדה המקצועית ביטחונית לפיה ניתן להגיע להסדר עם הפלסטינים והוא יחזק הביטחון ולא יחליש הביטחון.
ברגע שבחרו להתערב בדרכי הפתרונות ולהשתתף בקמפיינים פוליטיים, פרשתי.