המקור, עונה 17, פרק 1: שיחות נתניהו-מוזס

רביב דרוקר חושף את השיחות בין בנימין נתניהו לנוני מוזס במסגרת תיק 2000 | לצפייה בפרק המלא

זמן צפייה: 01:02:45

מטעמו של ראש הממשלה נמסר:

ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום.

להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עויין מנוני מוזס.

לעומת זאת, איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה. האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים.

גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסית את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל.

מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו - ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות.

 

עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל-סלוצניק המייצגות את נוני מוזס מסרו:

"טענו בשם נוני מוזס בשימוע כי אין כל בסיס לראות בשיח שלו עם נתניהו כהצעת שוחד, וכי פרשנות כזו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו.

בכתב החשדות של נתניהו נכתב במפורש שהיוזמה למפגשים ולשיח הייתה של נתניהו. לא נטען שם כאילו מוזס הציע לנתניהו סיקור חיובי או אוהד.

בטענותינו הדגשנו שמוזס דיבר על כך שחזרה לשיתוף פעולה של נתניהו עם כתבי ועורכי "ידיעות אחרונות" יוביל לסיקור מאוזן יותר.

כפי שטענו בשימוע, ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת.

את טענותינו המלאות הבאנו בפני הפרקליטות בשימוע, ואנו מאמינות שלאחר שהדברים יישקלו בכובד ראש, התיק ייסגר, ויתברר כי מוזס לא עבר עבירה פלילית.

נראה כי המתקפה התקשורתית שאנו עדים לה בימים האחרונים היא נסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה".