המקור: חפרפרת בחמ"ל

איך הצליח אלעד סלע, חייל צה"ל ששרת כמש"ק מודיעין בשטחים להעביר ידיעות סודיות של צה"ל והשב"כ לחבריו, פעילי ימין? תחקיר "המקור" בעקבות אחת מפרשיות דליפת המידע החמורות ביותר בשנים האחרונות מביא עדויות והקלטות בלעדיות בניסיון ללמוד על מי שכונה קמ"ן נוער הגבעות. כך נחשפו הסודות השמורים ביותר של השב"כ. הפרק המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 55:09

חייל צה"ל אלעד סלע, תושב ההתנחלות בת עין, נשפט לפני כשנה ל-45 חודשי מאסר, לאחר שניצל פירצה במערכות המודיעיניות - והדליף לפעילי הימין מידע מסווג. בהקלטות שנחשפו בתוכנית הוא מזהיר את חבריו מפני מעצר: "תהיה מוכן, תברח, תתחבא".

"אתה מגיע למעצר שגרתי שאף אחד לא אמור לדעת עליו, ואתה מגלה שחמישים איש מחכים לך, שיש התנגדות עזה", אמר הערב לתוכנית "המקור" סנ"צ אודי לוי, לשעבר ראש היחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י של המשטרה.

בכך חשף לוי טפח מנזקיו של החייל אלעד סלע למערכת הביטחון. סלע, תושב ההתנחלות בת עין, הורשע לפני שנתיים במסירת מידע סודי לחבריו, פעילי ימין.

החייל שירת כמש"ק מודיעין בחטמ"ר עציון וניצל פירצה במערכות המודיעיניות כדי להדפיס אלפי ידיעות של השב"כ ולהזהיר את חבריו מפני מעצרים - כך במשך ארבעה חודשים. באחת ההקלטות שנחשפו בתוכנית, הוא נשמע אומר לחברו מבית עין: "תהיה מוכן, תברח, תתחבא".

"הוא חשב שזה לא יהיה נורא", סיפר אבי שרף, גיסו של סלע, "הוא אמר 'בסך הכל אספר להם שרוצים לבוא ולעצור אותם. זה ידחה את המעצר'".

אלוף (במיל') נעם תיבון, לשעבר מפקד אוגדת איו"ש, טען שהנזק דווקא היה נורא: "בלי למצמץ - נגרם פה נזק לביטחון המדינה". אל"מ (במיל') רון ויסברג, לשעבר רמ"ח ביטחון מידע, הוסיף: "סלע קיבל את הגישה באישור ובסמכות, אבל ניצל פרצות במערכת".

דובר צה"ל: "התנהלות החייל אינה עולה בקנה עם ערכי צה"ל"
תגובת דובר צה"ל לכתבת "המקור": "התנהלות החייל שהורשע בעבירות חמורות אינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל וטופלה בחומרה בהתאם. עם חשיפת פעילותו, נפתחה באופן מידי חקירה בשיתוף גורמי הביטחון הרלוונטיים. בתום חקירה יסודית ומקיפה, הועמד החייל לדין, הורשע והוטל עליו עונש מאסר של 45 חודשים, ההולם את חומרת מעשיו".

"בנוסף, האירוע תוחקר והופקו בעקבותיו לקחים עליהם לא ניתן לפרט. מטבע הדברים, החייל עבר תהליך אבחון ביטחוני טרם גיוסו לחיל המודיעין, עליו לא נוכל לפרט מטעמי צנעת הפרט", לשון התגובה של הצבא.