המקור: תיק ליברמן

לא היה עוד תיק כמו התיק של ליברמן, שנמשך כבר מעל לעשור. בבסיסו התיק פשוט - איש ציבור בכיר קיבל, לכאורה, מיליוני דולרים ממולטי מיליונרים. אם קיבל אותם בזמן שהיה נבחר ציבור זו עבירה. אם בזמן שהיה מחוץ למערכת הפוליטית הוא זכאי. כעת מסתמן כי הפרקליטות תסגור את התיק הגדול נגדו, אך הוא יואשם בפרשת השגריר. התכנית המלאה לצפייה ישירה

זמן צפייה: 01:08:29

על סף הגשת כתב אישום: החקירה נגד שר החוץ ליברמן נחשפת

תיקו של שר החוץ אביגדור ליברמן עובר דרך אוסטריה, מולדובה, רוסיה, קפריסין ומערב בתוכו טייקונים כמרטין שלאף ומיכאל צ'רנוי, ובתו של ליברמן, מיכל. אך הפשטות של התיק היא מורכבת - עד מפתח אחד קיבל שבץ, שני התאבד, שלישי מת, רביעי לא רוצה לבוא ובתווך עומד יועץ משפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בשעתו המביכה ביותר, לאחר שפשוט לא הצליח או לא רצה להחליט. כעת מסתמן כי הפרקליטות תסגור את תיק החקירה הגדול נגד שר החוץ, שפרטיו נחשפים כאן במלואם. עם זאת, ייתכן מאוד והוא יואשם בפרשת השגריר בבלארוס, בסעיפי הפרת אמונים.

מדובר בתיק מורכב ומסובך, מאחר שהוא כולל חברות ואנשי קש ברחבי העולם, עדים שמסרבים לסייע ונעלמים בכל פעם שנקבעת אתם פגישה, וליברמן עצמו שמכחיש קשר, גם כשחתימתו נמצאת על ניירות שלטענתו אין לו כל נגיעה אליהם. כמו כן, ליברמן טוען שאת כל כספו עשה מחוץ למערכת הפוליטית, למרות שמשנת 1996, היה רק שלוש וחצי שנים מחוץ לכנסת.

המקרה כל כך מסובך, שהוא נגרר כבר 13 שנים בפרקליטות ובמשטרה והפכו את ליברמן לאחד מהפוליטיקאים הנחקרים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל. השאלה המרכזית שנשאלת וביכולתה לחרוץ את דינו, זה האם ליברמן קיבל כספים בזמן שהיה איש ציבור - אם כן הוא אשם, אם לאו הוא זכאי. "הייתי בטוח שזה תיק קל. שהוא ייסגר תוך כמה חודשים. הייתי תמים. זה לא קרה", אמר דוד אדלמן עוזרו של ח"כ מיכאל נודלמן, מי שמצא את המסמכים שחשפו את כל הפרשה.

עו"ד יעקב וינרוט בשמו של ליברמן: "העיתוי של פנייתכם, בסמוך למועד קבלת החלטת היועץ המשפטי, מעיד כי מדובר בניסיון שקוף ונואל ליצור דעת קהל שלילית בעניינו של מרשנו. אנחנו מנועים לפי דין מלהתייחס באופן פרטני לשאלות".

עו"ד נבות תל צור בשמו של מר שלאף: "מרשי אינו מתראיין ואינו מוסר תגובות לכלי התקשורת בישראל. מר שלאף יראה בחומרה כל פגיעה בו ובשמו הטוב".

תגובת צ'רנוי: "פרקליטות המדינה החליטה שאין מקום להעמיד לדין את מר צ׳רנוי. צ'רנוי לא העביר כספים לחברת "קש" כלשהי. בשנת 2008 הוחלט כי מר צ'רנוי זכאי לקבל דרכון ל-10 שנים כמו כל אזרח ישראלי".
"פרקליטות המדינה החליטה שאין מקום כלל להזמין את מר צ'רנוי לשימוע, פרקליטות המדינה עצמה סברה כי מר צ'רנוי לא העביר כספים לחברת "קש" כלשהי, ולא היה מעורב בפעילות בלתי חוקית כלשהי. זאת ועוד: בשנת 2008 החליטה פרקליטות המדינה יחד עם משרד הפנים כי מר צ'רנוי זכאי לקבל דרכון ל-10 שנים כמו כל אזרח ישראלי".

עו"ד מיכה פטמן בשם מיכל ליברמן אמר: "העובדה שהפרקליטות והמשטרה סבורים כי צריך היה לנהל את החברה בדרך שונה אינה הופכת את דרך הניהול בה בחרה הגברת ליברמן לעבירה פלילית ומשכך אנו מצפים כי תיק החקירה כנגדה ייסגר מחוסר אשמה".

עו"ד יעל גרוסמן בשם שרון שלום: "הכתבה מציגה את הפרטים בצורה סלקטיבית ומגמתית. טענותינו פורטו בפני פרקליטות המדינה ואנו ממתינים להחלטתה".