המקור: לוחות הזמנים של שרי נתניהו • תחקיר בני שטיינמץ

בני שטיינמץ, מדורג כישראלי העשיר ביותר בעול ועסקיו חובקי עולם. מדוע בדקה הפרקליטות אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגדו? • וגם: לקראת הבחירות יצאנו למאבק על מנת לקבל את לוחות הזמנים של שרי הממשלה. רק תשעה שרים מתוך 30 שיתפו בלוחות הזמנים שלהם וחשפו מה הם עשו בקדנציה האחרונה. ובדעות: למה ציפי לבני אשמה בהתחזקותו של נתניהו? התכנית המלאה לצפייה ישירה

זמן צפייה: 01:02:27

המיליונר הסודי

כתבתם של איתי רום ורביב דרוקר

בני שטיינמץ, מדורג כישראלי העשיר ביותר בעולם, עסקיו חובקי עולם. בין מקורביו ראשי ממשלה לשעבר כמו אולמרט ואהוד ברק.

תחקיר המקור חושף מדוע בדקו בפרקליטות המדינה אפשרות לפתוח בחקירה פלילית נגד היהלומן העשיר, ולמה המדינה רוצה ממנו מיליארדי שקלים.

תגובת שטיינמץ באמצעות יועץ התקשורת שלו אלי דוידוביץ':
מס ההכנסה משולם כדין, כל המידע נמסר כנדרש, מחלוקת אודות שומת המס נבחנת במסגרת דיון אזרחי כקבוע בחוק ובנהלי מס הכנסה. מר שטיינמץ שילם מס בגין הכנסותיו בישראל בסך של עשרות מיליוני שקלים. וזאת בנוסף לתשלומי מס בגין הכנסותיו כיועץ לתאגידים זרים.

למר שטיינמץ אין שליטה בתאגידים הזרים שהוזכרו בפנייתכם, מדובר בתאגידים זרים שאינם פועלים בישראל, אינם בניהול ישראלי, אינם בבעלות ישראלית ואינם חייבים מס הכנסה בישראל.

 

לוחות הזמנים של שרי נתניהו

כתבתו של רביב דרוקר

אם הייתם אזרחים שבדים, והייתם נכנסים ללשכה של אחד השרים ומבקשים, ככה סתם, את לוח הזמנים של השר, יודעים מה היה קורה? באותו רגע, היו מביאים לכם את זה. לא מבקשים אישור וסיבות. ברור להם שהשר עובד בשבילכם, אחרי שאתם בחרתם אותו, ואין סיבה שלא תדעו מה הוא עושה.

אז זהו, שאצלנו זה קצת שונה. לקראת הבחירות ההולכות ומתקרבות יצאנו למאבק על לוחות הזמנים של כל השרים בממשלה המכהנת. שלחנו בקשות לכולם. תשעה מתוך 30 השרים צייתו להנחיות וענו. אז הנה מה שנמצא בלוחות הזמנים של תשעת הצדיקים שהסכימו לשתף אותנו ואתכם בלו"ז שלהם.

השר לענייני מודיעין, דן מרידור, למשל מרבה לפגוש שופטי בית משפט עליון ביניהם אהרון ברק, דורית בינייש וגם את השופטת המכהנת, עדנה ארבל. מותר לשר להיפגש עם שופטת מכהנת? מלבד שופטים מרידור גם מרבה להיפגש עם עיתונאים, מקומיים ובינלאומיים ואפילו נפגש עם הסופר דויד גרוסמן.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הסכים לתת את לוח הזמנים שלו למרות שהוא נחשב לחצי ביטחוני. מהלו"ז עולה כי אהרונוביץ' מתנהל בצורה די רגועה. לא מרבה בנסיעות לחו"ל, מסיים את יום העבודה בשעה סבירה. אבל מה, אהרונוביץ' כמעט ולא נפגש עם המפקדים הבכירים במשטרה, אלה הכפופים לו.

שרת החקלאות אורית נוקד, לא נמנעה מטיסות לחו"ל ונפגשה לא מעט פעמים גם עם זאב "וולוולה" שור, מזכיר התנועה הקיבוצית. לעומת זאת עם אהוד ברק, שר הביטחון וראש סיעת העצמאות, הסיעה של נוקד, היא לא נפגשה אפילו פעם אחת.

בנמל התעופה, בדרך לוייטנאם או קמבודיה, קרוב לוודאי שפגשה נוקד את השר לשעבר יוסי פלד, שכנראה היה בדרכו לסאו פאולו בברזיל או לארגנטינה. השר יעקב מרגי, למשל מעדיף לישון בביתו על פני בתי מלון, למרות שהוא גר באזור באר שבע.