המקור: אברכים פטורי גיוס • הבריכה במגדל G

חשיפה: רשימת האברכים שלא לומדים בישיבות, אבל מקבלים פטור מגיוס – דו"ח שאין לאף משרד ממשלתי • יזמי הנדל"ן שלא מקיימים את התחייבויותיהם לציבור. הפעם: נסלי ברדה בבריכה במגדל G שלא פתוחה לציבור • 5 דעות: הפליטות של נפתלי בנט, מחדל ההתאבדויות בצה"ל

זמן צפייה: 59:11

הרשימה שלא קיימת

לפני יותר משנתיים היתה וועדה בכנסת בנוגע לגיוס בחורי ישיבות. כולנו כבר יודעים שהמדינה לא ממש רוצה לגייס אברכים שלומדים. אך בישיבה ההיא התברר דבר מדהים: גם את אלה שלא לומדים והמדינה כבר עלתה עליהם, לא מגייסים, בשל תירוץ בירוקרטי כלשהו.

צוות המקור הצליח לייצר את הרשימה שאף אחד בממשלה לא מחזיק בכוונה. רשימת הישיבות בהן גילתה כבר המדינה שלא באים מספיק אברכים ללמוד, ובכל זאת ממשיכים לקבל פטור מגיוס.

מסע מרתק בעולם הישיבות החרדיות. כתבתו של רביב דרוקר בסיועו של בועז בן-ארי.

 

פרויקט G: היזמים הבטיחו בריכה לשימוש הציבור ולא מקיימים

כתבתה של נסלי ברדה.

אחת התופעות המקוממות ביותר בעולם הנדל"ן, היא שיזמים של פרויקטים יוקרתיים מבטיחים בזמן התכנון לעשות כל מיני דברים עבור הציבור, כמו בריכה או חניון. כשמגיע זמן הפירעון, מסתבר שלא ממש הבטיחו ולא התכוונו, אבל מרגיז עוד יותר היא העובדה שגם העיריות לא ממש נחושות לאכוף את ההתחייבות.

לפני 5 חודשים פורסם ב"ידיעות אחרונות" שעיריית תל אביב דורשת מיזמי מגדל ג'י יוקרתי בתל אביב לעמוד בהתחייבותם לפתוח לציבור את הבריכה שבה משתכשכים אהוד ברק ושרי אריסון, שאפילו התלוננה בתצהיר שלא ניתן להכניס חברים לבריכה. עד היום דבר לא נעשה.

תגובת גינדי: פרויקט G נבנה על קרקע פרטית ובמסגרתו הוקמה בריכה כיחידה מסחרית לכלל דיירי הפרויקט. הבריכה הינה בבעלותם של הדיירים והשימוש בה הינו לפי שיקול דעתם הבלעדי, כמו כל בעל נכס מסחרי בישראל".

תגובת עיריית תל אביב-יפו: "היזמים ייקראו לשיחת הבהרה בנושא והעירייה תשקול את צעדיה במידה והיזם ימשיך בסירובו לעמוד בהתחייבותו. טרם ניתנה תעודת גמר לפרויקט. רק לאחר שיעמדו היזמים בכל הנדרש מהם, תינתן תעודת גמר. חברת גינדי חתמה על כתב התחייבות לפיו בריכת השחייה לא תשמש אך ורק את בעלי הדירות אלא יהוו יחידה מסחרית שפתוחה לציבור. לא יינתן רישיון לפתיחת הבריכה באם לא ימולאו התנאים הללו".