המקור: פרשת הרב מצגר

רביב דרוקר בתחקיר מיוחד על פרשת הרב הראשי לישראל לשעבר שהורשע בקבלת שוחד. באמצעות קטעים מחקירתו נחשפת פרשת השחיתות מראשיתה

זמן צפייה: 50:48

לבקשת חדשות עשר, הותרו לפרסום חומרי החקירה המצולמים של הרב הראשי לשעבר, שבהן הוא מואשם ע"י החוקרים בשוחד, ומגיב: "מאיפה אתם מפנטזים? כל מה שנאמר כאן, שקר וכזב".

תחקיר "המקור" מציג קטעים בלעדיים מחקירתו במשטרה של הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שהורשע בשוחד ושמרצה בימים אלה עונש מאסר בן שלוש שנים וחצי. בתיעוד נחשפים חלקם של אנשים שהמשטרה ייחסה להם העברת כספים למצגר, שהודה בכך, ושעד היום הם לא נתנו את הדין. בפרשה מעורבים אנשים שרובם, טייקונים יהודים, אשר מחכים להחלטה האם יוגש נגדם כתב אישום או לא.

מטעם פרקליטות מחוז ירושלים נמסר בתגובה: "במסגרת ההסדר עם הרב מצגר הטיל בית המשפט ענישה משמעותית של שלוש וחצי שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, וענישה כלכלית בשיעור של 5,000,000 שקלים על מי שהיה הרב הראשי של ישראל. כפי שקבע בית המשפט העליון, הרי שמדובר בעונש חמור גם ביחס לאנשים שעברו עבירות דומות ואף חמורות יותר וניהלו משפט במשך שנים.

"ההסדר הבטיח כי עניינו של הרב מצגר יסתיים בהרשעה במרבית כתב האישום המקורי ובענישה חמורה סמוך מאוד למועד הגשת כתב האישום ללא צורך בניהול הליך משפטי ארוך אשר עשוי להסתיים שנים לאחר פרישתו מתפקיד ציבורי.
יובהר כי הרב מצגר הודה כבר בתחילת המשפט ולקח אחריות מלאה על מעשיו.

"הפרקליטות רואה ערך חשוב בלקיחת אחריות ובמיידיות הענישה, ההופך אותה לאפקטיבית ומרתיעה יותר, ובמובנים רבים תיק זה מהווה אבן דרך חשובה במאבק בשחיתות הציבורית".