צבא השיימינג: הלחצים המופעלים על צעירים חרדים לפני גיוס

תחקיר "המקור" חושף פרטים חדשים על המתקפות והאיומים שחווים חיילים צעירים ומי שמסייעים בגיוס חרדים לצה"ל. אחד מהוגי הקמפיין: "המשטרה לא תצליח להגיע למארגנים" • בתוך הכתבה: תיעוד מיוחד של חוג בית לנערים חרדיים לפני גיוס

זמן צפייה: 52:23

>> המקור - כתבות נוספות:

מה עושה מפקד שמקבל פקודה שעלולה לגרום לאסון?

מה באמת קורה במעון ראש הממשלה? מני נפתלי מדבר על הכל

תיק עמונה - כך הוקם המאחז שמסעיר את המדינה

תגובות לתחקיר "המקור"

פרקליטות המדינה: "פרקליט המדינה הציב בסדר עדיפות גבוה את הטיפול באיומים והתנכלויות לבני כל הדתות, הנעשים על רקע היותם חיילים. לשם כך, הוקם פורום משותף למשטרה, לפרקליטות ולצה"ל, שהונחה לתעדף את הטיפול בתיקים אלו - וכך נעשה. בתיקי חקירה בהם גובשה תשתית ראייתית, פעלה הפרקליטות בנחישות ובמהירות, והגישה כתבי אישום ובקשות מעצר".

"לעניין חקירת קמפיין 'הציידים' - התיק נבחן בפרקליטות מחוז ירושלים לקראת קבלת החלטה בעניינו. לעניין חקירת השחתת רכבו של ישראל קוהן - התיק מצוי בטיפול התביעה המשטרתית. לעניין חקירת קמפיין השיימינג ברשת לחיילים חרדים  - התיק נמצא בחקירת משטרת תל אביב", לשון התגובה.

משטרת ישראל: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה פגיעה מכל סוג בלובשי מדים - חיילים ושוטרים. תקיפת לובשי מדים במטרה להטיל מורא על מי שבחרו לשרת את המדינה ושומרים על בטחונה היא פסולה. הטיפול באירועים אלו הוא אתגר חברתי, משפטי וערכי המחייב מעורבות של כלל הגורמים בחברה הישראלית. אירועים בתחום זה מטופלים באופן נחוש ותוך שת"פ הדוק עם צה"ל ופרקליטות המדינה. המשטרה תמשיך במאמציה לחקור חשודים ולהביאם לדין".