המקור: האזרח מני נפתלי

התביעה המפורסמת של מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון רה"מ, בנוגע לתנאי העסקתו הפכה אותו לאויבה של משפחת נתניהו. מערכת התכנית בדקה עדויות והקלטות חדשות בנוגע לסיפורו של נפתלי - וגם שלחה אותו לבדיקת פוליגרף • עובד לשעבר במשרד רה"מ: "הנהגים היו נוסעים לבסיס של הילד להביא לו סושי"

זמן צפייה: 59:55

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, פרץ לחייינו לפני כמה שנים - אז הגיש תביעה בנוגע לתנאי העסקתו במקום, בה גם זכה לבסוף, ובכך נכנס לעימות חזיתי עם משפחת נתניהו, תנועת הליכוד והשלטון.

מאז מנהל נפתלי מאבק עיקש על שמו וחפותו. החודש הקריטי בתקופה זו היה בין החודשים פברואר-מארס בשנת 2015, שיאה של מערכת הבחירות. אז מתחילה מערכת הכפשות גדולה מאוד נגד אב הבית לשעבר, שעיקר טענותיה הוא שנפתלי היה האשם בהוצאות המופרזות בבית רה"מ, לאחר פרסום דוח מבקר המדינה בנושא.

 

>> "המקור" - כתבות נוספות:

תיק עמונה - כך הוקם המאחז שמסעיר את המדינה

תיעוד מיוחד: שנה בתוך בית ספר במזרח ירושלים

מה התרחש בגבעתי תחת המח"ט וינטר והמג"ד חג'בי?

באותה תקופה התפרסם כי הוא גנב ארגזי מצרכים והעבירם לבני משפחתו, והכי חמור - הוא הואשם בהטרדה מינית, תיק שנסגר בשלב מאוחר יותר. מערכת "המקור" בדקה לעומק את סיפור נפתלי עם עדויות והקלטות חדשות, לרבות כל הטענות שמועלות כלפיו. בין השאר, גם שלחנו את נפתלי לבדיקת פוליגרף בכדי לבדוק את סוגיית ההטרדה המינית.

מני נפתלי בבית הדין לעבודה
מני נפתלי בבית הדין לעבודה | צילום: חדשות 10

כאמור, מלבד המידע שסיפק אב הבית לשעבר, מערכת "המקור" אספה עדויות נוספות, אחת מהן של עובד לשעבר במשרד ראש הממשלה שמספר על דברים המתרחשים בבית, דברים דומים לאלה שמתאר נפתלי. באחד מסיפוריו הוא מתאר כיצד נהגי המשרד מתגייסים בכדי להביא סושי לבנו של נתניהו - שלא מסתפק באוכל המוגש לו בבסיס הצבאי.

"הנהג הולך להביא את הסושי, לפעמים זה היה ויקטור הנהג של משרד רה"מ או אחד הנהגים של הילדים, והוא נוסע להביא את זה לילד", סיפר ג', "זאת אומרת, יש פה רכבים שנוסעים ודואגים שחס וחלילה הילד לא יאכל את האוכל הצבאי. מגיע להם - אחרי הכל הם מלוכה. יאיר (בנו של נתניהו) פעם אמר לי - 'אתה יודע שאני נחשב ל'הארי הישראלי'", בהתייחסו לנסיך הארי מבריטניה.

משפחת נתניהו עם הכלבה קאיה
משפחת נתניהו עם הכלבה קאיה | צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה בנימין נתניהו

תגובות לכתבת "המקור"

משפחת נתניהו: "כתבת ההכפשות הממוחזרות והבזויות מבית היוצר של מני נפתלי שבישלתם במטרה ברורה לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו היא המשך קמפיין ההשחרה שמנהלים רביב דרוקר וערוץ 10 במשך שנים על מנת להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו. נפתלי מסר מידע כוזב עם קבלתו לעבודה במעון ראש הממשלה והאלימות מלווה את כל התנהלותו".

"שני פסקי הדין שניתנו על ידי הנשיאה פרוז'ינין מבוססים על טענות כוזבות ומטעות. נפתלי שיקר לבית הדין לעבודה ונתן שלוש גרסאות סותרות. אם העסקתו אכן הייתה פוגענית, מדוע רצה בכל מאודו לקבל קביעות, גם לאחר התפטרותו? פסקי דין אלה אינם חלוטים והערעור עליהם יתברר בפני בית הדין הארצי לעבודה. נפתלי הטריד מינית. חומרי החקירה הוחזרו לפרקליטות לשם השלמת חקירה".

"טענותיו של נפתלי לגבי מתנות, ארוחות, יאיר נתניהו וסווטלנה הן שקריות ומעוותות. סווטלנה פרשה מעבודתה על רקע העתקת מגוריה להרצליה והיא חתמה על הסכם סודיות סטנדרטי כמו כל עובד. נפתלי העביר ללא רשות ארון ובו מסמכים אישיים של הגברת נתניהו ותוך כדי כך המסמכים נחשפו לעובדי המעון. כשהוצע לו לאמת את גרסתו בפוליגרף הוא הגיב בזעם, נעלם ולא שב יותר לעבודתו. בידינו ראיות המעידות על עבירות רבות נוספות שביצע מני נפתלי, עובדות חמורות אלה תתבררנה בתביעה שתוגש נגד מני נפתלי על ידי בא כוחה של משפחת נתניהו".

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בהלוויתו של הנשיא נבון
ראש הממשלה נתניהו ורעייתו בהלוויתו של הנשיא נבון | צילום: רויטרס

סווטלנה גורודצקי, לשעבר עובדת מעון רה"מ: "השיחה הראשונה ביני לבין עו"ד נעמי לנדאו, פרקליטתו של מני נפתלי, נערכה כאשר היא טלפנה אליי וניסתה לשדל אותי להצטרף לתביעה של מני נגד בני הזוג נתניהו. לאחר שהסברתי לה שאין לי על מה לתבוע ואין לי רצון לתבוע, המשיכו גם אחרים ממשרדה לצלצל אליי כדי לקבוע לי פגישה עם עו"ד לנדאו, אף שכאמור הסברתי להם שאין לי עניין בכך".

"בהמשך, פגשתי את עו"ד לנדאו בעת שהתראיינו בתכנית בוקר בערוץ 10. בשיחה הקצרה שהייתה בינינו, שאלתי את עו"ד לנדאו מדוע מני ביקש מהמשטרה חסינות מפני הפללה. עו"ד לנדאו השיבה לי 'עזבי את זה', והתרחקה ממני. בניגוד לטענתה, בשום שלב של השיחה לא אמרתי לה שמני לא נגע בי באופן אינטימי. מדובר בשקר מוחלט".

"סיפורי הבדים של מני נפתלי באשר לנסיבות שבהן עזבתי את עבודתי במעון ראש הממשלה, הם גם עוד שקר בסדרת השקרים שלו, שאפילו לא מסתדר עם לוחות הזמנים. בעת שעזבתי את העבודה במעון ראש הממשלה, מני כלל לא היה עובד המעון, הוא עזב אותו קודם לכן בנסיבות שאני ממליצה לכם לבדוק".

כפי שכבר סיפרתי בעבר, עזבתי את העבודה במעון ראש הממשלה לאחר שהחלטתי לעבור דירה לתל אביב כדי להקל על בני, שהאימונים האינטנסיביים שלו בנבחרת ההתעמלות התקיימו בתל אביב. מני נפתלי משקר ומעלה תיאוריות קונספירציה חסרות ביסוס, כשהוא ממציא סיפורים על הסדרים כאלה ואחרים שהיו לי, ובכך חושף את עצמו ואתכם לתביעת לשון הרע. לא היה לי שום הסדר, לא עם שרה נתניהו ולא עם אף אחד אחר. מדובר בטענות שקר".

"לפני קרוב לשנתיים, עשיתי צעד קשה וחשפתי כיצד מני נפתלי ניצל את מעמדו כממונה שלי, על מנת להטריד אותי מינית. מאז שמשטרת ישראל זימנה אותי וביקשה שאגיש תלונה נגדו, מני לא חדל להשמיץ אותי בכל מקום שהוא יכול.
אין לי עניין להתערב בכל המאבקים שבינו לבין משפחת נתניהו, העימות הזה איננו מענייני, כואב לי שמני נפתלי מקבל עוד ועוד הזדמנויות להמשיך ולפגוע בי".

עזרא סיידוף: "לא נחרוג ממנהגנו שלא להתייחס לפרטי חקירה תלויה ועומדת, ואין לנו אלא להצטער שזהו לא מנהגם של אחרים. מר סיידוף אוהב את תפקידו, מבין את כובד משקלו ושרת בנאמנות 8 ראשי ממשלה, כשכל יום מחדש התגאה בכך שנפלה בידו הזכות לעשות כך. אנו סבורים שכבר הגיעה השעה לקבל החלטה בגורל תיק החקירה, וסומכים על פרקליטות מחוז ירושלים שתעשה זאת באופן הגון ותמצא שלא נפל רבב פלילי במעשיו של מרשי".

עו"ד אפרים דמרי, פרקליטו של עו"ד אברהם גבאי: "על השירותים המשפטיים שהענקתי למר גבאי חל חיסיון מלא ולפיכך לא ניתן להתייחס למערכת היחסים הזו. השרה גילה גמליאל היא אכן גיסתי. עם זאת אני דוחה בשאט נפש את הרמיזה שלכם כאילו השרה גמליאל מעורבת בדרך זו או אחרת בהגשת התלונה".

משטרת ישראל: "ככלל, אישור או ביטול רישיון נשיאת נשק לכל אדם מתבצע בהתאם לתבחינים קפדניים מטעם בריאות הנפש ומשטרת ישראל. חוות הדעת המשטרתית לעניין ביטול רישוי נשק ניתנת על בסיס הצלבת נתונים ממוחשבת באופן אוטומטי".