המקור: תיק עמונה - כך הוקם המאחז שמסעיר את המדינה

גורלן של 40 משפחות המתגוררות במאחז הבלתי חוקי מעסיק מדינה שלמה כבר חודשים. ישראל רוזנר ואיתי רום צללו לעדויות, המסמכים והמפות, שאלו את כל השאלות הקשות - וחזרו עם מסקנות מסעירות • אז כיצד קם יישוב לא חוקי על קרקע פרטית בידיעת כל הגורמים – ולעתים בעידודם?

זמן צפייה: 56:11

פרשת פינוי עמונה - על 40 משפחותיה - כנראה הגיעה לפיתרון, גם אם זמני, אבל ישנן לא מעט שאלות סביב המאחז שמסעיר את המדינה, בעיקר בנוגע להליך הקמתו בבנימין.

מה באמת ידעו התושבים על הקרקע עליה התיישבו? האם הפלסטינים באמת לא התנגדו תחילה? איך רשומה הקרקע במסמכי המינהל האזרחי הישראלי? מתי ואיך עלו הקראוונים הראשונים להר? מה הקשר להסכמי אוסלו? האם ניתנו התראות וצווי הריסה לבוני המאחז? האם וכמה השקיעה המדינה בבניית ביישוב? מי סלל את הדרך למאחז ומתי? איך הגיע חשמל להר? ומה רואים בתצלומי האוויר?

>> "המקור" - כתבות נוספות:

תיעוד מיוחד: שנה בתוך בית ספר במזרח ירושלים

מה התרחש בגבעתי תחת המח"ט וינטר והמג"ד חג'בי?

לאחר התאבדות אסתי וינשטיין: הסודות השמורים של חסידות גור נחשפים

כל כך הרבה שאלות וכל כך הרבה אנשים שהיו מעורבים בבניית המאחז הסמוך לעפרה, במאמצים להכשירו - ובניסיונות להורידו. איתי רום וישראל רוזנר נכנסו בחודשים האחרונים לעובי הקורה, שוחחו עם שורה של אנשים שהיו מעורבים בבניית עמונה - וחשפו הערב (שלישי) בתוכנית "המקור" עדויות, מסמכים ומפות שמנסים לתת מענה לשאלות הרבות, ובעיקר לשאלה המרכזית: כיצד קם יישוב לא חוקי על קרקע פרטית בידיעת כל הגורמים - ולעתים בעידודם?