המקור: ובלבם חומה - בית הספר פרומיס

איך נראית אינתיפאדת היחידים מהצד השני? ענת גורן תיעדה תלמידים במציאות מטורפת, הורים שלא ישנים מרוב דאגה וצוות של מורים - בראשות מנהלת אחת - שמנסה לדאוג לסביבה מוגנת בתוך הכאוס הכללי. "אסור כבר לרוץ כדי להספיק לאוטובוס כי יחשבו שאתה רוצה לעשות פיגוע ויירו בך". ובלבם חומה - הסרט המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 58:16

תיעוד מיוחד:  שנה בתוך בית ספר במזרח ירושלים.

לפני כשנה שודרה בתוכנית "המקור" כתבתם של רביב דרוקר וברוך קרא על בית הספר "פרומיס" שבשכונת שועפאט במזרח ירושלים, המלמד את תוכנית הלימודים הישראלית. בניצוחה של המנהלת אמאל איוב, ובעזרתם של עשרות מורים ו-250 תלמידים בכיתות א' עד י"ב - היא עומדת אל מול חומות של שנאה, אלימות וניתוק.

מאז ליוותה ענת גורן את בית הספר במטרה לתעד את אינתיפאדת היחידים, שבה שיעור גבוה של מחבלים מתחת לגיל 20, דרך העיניים של הצד השני. "אסור כבר לרוץ כדי להספיק לאוטובוס", אומר אחד התלמידים, "כי יחשבו שאתה רוצה לעשות פיגוע ויירו בך".

 

>> כתבות נוספות של "המקור":

מה התרחש בגבעתי תחת המח"ט וינטר והמג"ד חג'בי?

תחקיר "המקור" חושף: הסודות השמורים של חסידות גור

חמש שנים לאחר שחרורו: גילויים חדשים על חטיפת גלעד שליט

 

בסרט, "ובלבם חומה", מתועדים תלמידים שחיים במציאות מטורפת, הורים שלא ישנים מרוב דאגה, וצוות של מורים - בראשות מנהלת אחת - שלא מפסיק להאמין ומנסה לדאוג לסביבה מוגנת בתוך הכאוס הכללי.

בית הספר
בית הספר "פרומיס" בשכונת שועפאט שבמזרח ירושלים. מתוך "המקור" | צילום: חדשות 10

תגובות לכתבת "המקור"

משטרת ישראל: "במהלך השנה האחרונה, פעלה משטרת ישראל בכוחות מתוגברים למניעה וסיכול טרור בירושלים, לנוכח גל פיגועי הטרור. במבחן התוצאה, פעילות המשטרה הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, כששוטרים ולוחמי מג״ב מנעו בגופם פיגועים והצילו את חייהם של אזרחים רבים. במישור הגלוי ביצעה המשטרה פעילות מניעה ותגברה את הכוחות בשטח, תוך שבמקביל מתבצע שיח כל העת אל מול ההנהגה המקומית, ועדים מקומיים, גורמי חינוך והורים מתוך מטרה לגלות אחריות ולמנוע מעורבות ילדים ובני נוער באירועי הטרור והפרות הסדר. משטרת ישראל תמשיך לפעול בשוויוניות וללא משוא פנים למען ביטחונם של אזרחי ישראל כולם".

בנוגע לחקירת הנער שנעצר בגין מעורבותו בהפרות סדר, נמסר מהמשטרה: "הנער נעצר לאחר שיידה בקבוקי תבערה. בסיום חקירתו התגבשה תשתית ראייתית והוגש כנגדו כתב אישום בגין מעשיו".

עיריית ירושלים: "התלונות אודות התנהגות אגרסיבית ללא סיבה של מאבטחי הרכבת הקלה כלפי תלמידים משכונת שועפאט אינן מוכרות לעירייה. מאבטחי הרכבת הקלה בירושלים אמונים על ביטחונם ושלומם של כל משתמשי הרכבת הקלה בכל רחבי ירושלים. בשנה האחרונה הצילו המאבטחים חיים רבים וסיכלו מספר ניסיונות פיגוע ופגיעה באזרחים בזכות ערנותם ומקצועיותם. המאבטחים מתמודדים במהלך עבודתם מול קשת רחבה של אירועים חריגים ואירועים ביטחוניים ומבצעים את עבודתם נאמנה וברגישות רבה, על פי נהלי עבודה מוגדרים ומאושרים על ידי משטרת ישראל ותוך הקפדה על שמירת כבודם של הנוסעים ותושבי העיר, וכך ימשיכו".