המקור: אביטל רוקח ז"ל - ידוע מראש 07.06.16

ענת גורן מתעדת את ילדיה של אביטל רוקח במסע אל החודש האחרון בחייה, התלונות במשטרה, ההודעות והעדויות, המשפחה שנקרעת בין אבא שמאיים על אמא עד למותה. הסרט המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 57:02

תגובת המשטרה

"מדובר באירוע אלימות במשפחה אשר מתחילתו טופל על ידי המשטרה, הן בהיבט החקירתי משפטי והן בהיבט המבצעי.

החשוד אותר ונעצר מספר פעמים ע"י המשטרה ובכל פעם ופעם הוא הובא בפני בית המשפט. במהלך חודש אוגוסט, שנת 2014, איים החשוד על רעייתו בנפרד, נעצר והובא בפני שופט בבקשה להאריך מעצרו בחמישה ימים. כב' השופט ציין בהחלטתו-"... ככל הנראה מערכת היחסים לא הסתיימה במישור הכספי ובעיקר במישור הרגשי" עוד הוסיף - "...אין להתעלם מכך שייתכן ומדובר בעלילה או בהגזמה והדבר צריך להתברר היטב ע"י היחידה החוקרת כבר בימים הקרובים" והאריך את מעצר החשוד ב – 24 שעות בלבד.

בתום מעצרו שוחרר החשוד בתנאים מגבילים שאושרו ע"י בימ"ש, בדגש להרחקתו מאשתו בנפרד ואיסור קיום כל קשר עימה.

בצד המהלכים המשפטיים שולבו בנוסף גורמי רווחה ובני משפחת המנוחה, בנסיון לייצר מערכת התראה שתאפשר הקפדה על קיום מלא של ההגבלות שנקבעו על ידי ביהמ״ש, במטרה להגן על האשה מפני החשוד, בתוך כך עודכנו המנוחה ובני משפחתה בתנאי השחרור וההגבלות שהוטלו על החשוד והם הונחו לעדכן את המשטרה במיידי אודות כל נסיון הפרה של התנאים מצדו. בנוסף נעשה מאמץ מצד החוקר לתאם עבור המנוחה מקום במעון מוגן לנשים, אולם לאחר התייעצות עם בני משפחתה היא בחרה לסרב לכך.

למחרת היום הגיע החשוד לבניין מגוריה תוך הפרת הצו, נפגש עם בנה של המנוחה ובאמצעות הטלפון הנייד של הבן יצר קשר טלפוני עימה במטרה להוציאה בעורמה מביתה.

לצערנו, הפרות אלו של הצו השיפוטי לא דווחו למשטרה ע"י האשה ואף לא ע"י בנה, זאת על אף שהודגשה בפניהם חשיבות הדיווח המיידי על כל הפרה שהיא מצד האב. החשוד ארב לאשה בבניין מגוריה ומשיצאה מביתה דקר אותה וגרם למותה. בעקבות המקרה החמור והטראגי מינה מפקד המחוז ועדת בדיקה בראשות קצין בכיר במחוז, לבחינת התנהלות המשטרה באירוע. ממצאי הבדיקה העלו מספר כשלים בתפקוד היחידה החוקרת, קצינים וחוקרים.

מסקנות הבדיקה הוצגו בפני פיקוד המחוז ובעקבותיהם התקבלה החלטה על נקיטה בשורת צעדים משמעתיים שבוצעו לאלתר, בהם העברת קצינים מתפקידם ורישום הערות פיקודיות בתיקיהן האישיים. בנוסף, רועננו הנהלים והופקו מלוא הלקחים הנדרשים".

תגובת דוברת מערכת בתי המשפט

הפרוטוקולים בעניין מעצרו של החשוד מיום 29 ו-30 באוגוסט 2014 מדברים בעד עצמם. מן הפרוטוקול מיום 30 באוגוסט 2014 עולה באופן חד משמעי כי החשוד שוחרר לפי הסכמה אליה הגיעה המשטרה עם ב"כ החשוד. בדיון שנערך ביום 29 באוגוסט 2014 קבע ביהמ"ש :"הפעולות הנדרשות כרגע בשלב זה הינן חקירה נוספת של המתלוננת ... וגביית הודעות מעדים נוספים. את הפעולות האמורות ניתן לבצע במהלך סוף השבוע ולפיכך מורה על הארכת מעצרו של המשיב עד מחר, 30/8/2014 בשעה 22:00. היה ובמהלך החקירה יסתבר ליחידה החוקרת כי ניתן לשחרר את המשיב בתנאי הרחקה, יכולה היא לעשות כן גם לפני הדיון". בדיון שנערך למחרת היום ב- 30 באוגוסט 2014 נפתח הפרוטוקול במילותיה של ב"כ המבקשת – משטרת ישראל – "הגענו להסכמה לפיה המשיב ישתחרר בתנאים הבאים: הרחקה...התייצבות כנדרש לחקירה...חתימת ערבות עצמית...וערב צד ג'..." (התנאים המלאים מפורטים בפרוטוקול). ביהמ"ש נתן להסכמה תוקף של החלטה.