המקור - האיש שנפל פעמיים 24.02.16

דני דנקנר איש העסקים המיליונר שניהל את הבנק הגדול במדינה בראיון מיוחד לרביב דרוקר, רגע לפני שהוא נכנס בפעם השניה לכלא. הפרק המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 21:23

"שבע שנים שאני מתמודד לבד בהכל. עכשיו, לגבי מצבי הכספי, קודם כל, הוא נוראי, זה לא.. אתה יודע, הייתי במקום מסויים".

להגיד על דני דנקנר את הביטוי 'מאיגרא רמא לבירא עמיקתא', זה ממש לעשות עוול לביטוי. לא בטוח שעוצמת הנפילה של אולמרט משתווה לצניחה חופשית של יו"ר הבנק הגדול במדינה, מולטי מיליונר, שאיבד את הונו, הפך מובטל, חולה, כמעט אות קין מהלך.

>> טור של רביב דרוקר: למה דנקנר בכלא ואחרים לא?

"אומרים תמיד... אצלי זה כבר תהום, זה מזמן לא בור", הוא מסביר. "החלק הכי קשה זה הילדים, מה אתה מסביר לילדים שמעולם לא ידעו חוסר, שיש חוסר? זה לא חוסר-חוסר, ואני אחזור עוד יומיים לעבודה ואתה נמצא במצב ש.... שמאד קשה, אתה מבקש עזרה, אני מקבל עזרה, מקבל עזרה מחברים, ומבני משפחה".

לפני תשעה ימים דנקנר נכנס לכלא בעקבות הרשעתו בפרשת הולילנד. היחיד באגף המיוחסים שכבר ריצה תקופת מאסר. רק חודשים ספורים, אבל קשים במיוחד.

"הייתי צריך להגיע לבית המשפט העליון במדי אסיר, עם אזיקים, אני לא זוכר שרצחתי מישהו אבל נניח שאלה הנוהלים", הוא מספר. "אז קודם כל, הנסיעה זה היה ארבעה ימים שבאמת לכלבים לא מתייחסים ככה, אני יודע שזה נשמע אמירה נוראית אבל זה כך, אתה נוסע במשאית, עשר שעות, שתיים עשרה שעות, אזיקים בידיים, אזיקים ברגליים, מקבל אוכל שלכלבים לא הייתי נותן.

"כל הדרכים האלה.. אני לא מכיר כזה דבר בכלל", הוא ממשיך. "אתה יורד בכלובים שלא האמנתי שיש את זה במדינת ישראל ומבחינתי הטראומה הייתה כל כך גדולה שנדמה לי יומיים או שלושה אחרי שחזרתי קיבלתי אירוע מוחי. מוציאים אותך באמבולנס אחרי מספר שעות, אתה אזוק למיטה, שלושה או ארבעה שומרים בממוצע, מגיע לבית החולים. אתה לא יכול ללכת.. אתה רוצה ללכת לשירותים, צריך לפתוח לך את האזיקים, הסוהר בא אתך לבדוק מה אתה עושה. שלושה שומרים אול טיים בחדר, כל דבר רשום ביומן, לא יודע, נראה לי מוטרף לחלוטין".


תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו לתחקיר: "כל חתימה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מסמך כשר אוצר, נעשתה לאחר בדיקה קפדנית של הלשכה המשפטית במשרד ואישור של גורמי המקצוע. ראש הממשלה לא שוחח מעולם בנושא הנדון עם שלמה בן עמרה".

תגובת פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה): "מרבית טענותיהם של דנקנר ורבין הועלו ונדחו בבתי המשפט המחוזי והעליון, בקשתם לדיון נוסף נדחתה על ידי נשיאת בית המשפט העליון והדברים מדברים בעד עצמם".