המקור: ד"ר אורלי אינס

ריאיון מיוחד עם ד"ר אורלי אינס שעברה הטרדה מינית על ידי דמות בכירה במשטרה. האם טיפול שונה בתלונה שלה, היה עוצר את גל הפרשיות המיניות הנקשרות בצמרת המשטרה?

זמן צפייה: 56:22

ד"ר אורלי אינס מדברת לראשונה על ההתמודדות עם התקיפה המינית ועם המערכת.

ד"ר אורלי אינס לא דיברה מאז שמה נחשף סביב תלונות שלה כביכול נגד ניצב אורי בר לב ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג. מאז הפרסום עולמה של אינס נחרב, היא פוטרה ממשרתה במשרד לביטחון הפנים וזכתה לשלל פרסומים קשים הנוגעים לשמה. חומרי החקירה מעידים על ההתמודדות הקשה של נפגעי עבירות המין ומה הם עוברים תחת גלגלי המערכות הגדולות. לנוכח הפרשיות האחרונות והפגיעה בצמרת המשטרה, נשאלת השאלה: מה היה קורה, אם המקרה של איניס היה מגיע למיצוי הדין?

מאז אותו מקרה שהתפרסם לפני מעל 4 שנים, מנהלת ד"ר אינס מחדר העבודה בביתה מלחמה על שמה הטוב ונגד גלגלי המערכת. היא חוזרת שוב על האירועים ושואלת עצמה שאלות. "אני מנסה להבין איך אני הגעתי למצב הזה?", שואלת אינס את עצמה לרגעים הקשים שפגעו גם בבני משפחתה.

"ישבנו על חוף הים ואז הוא (הניצב לשעבר בר-לב) דלוק עלי וביקש שנמשיך את הערב. הוא שאל אוי שאלות בעלות אופי מיני ואני ביקשתי שיפסיק", מתארת נפגעת העבירה את הרגעים הקשים. היא מתארת במקום האירוע כיצד הפיל אותה הניצב לשעבר על הדשא סמוך למלון באילת וניסה לאנוס אותה.

לציבור שווקה על ידי אנשי בר-לב גרסה מעודנת מאוד של הסיפור. כשהגיע הניצב לשעבר למח"ש הוא כבר יודע שאינס היא המתלוננת נגדו. "מעולם לא הפלתי או משכתי את ד"ר אינס, מעולם לא אמרתי לה שאברר את מספר חדרה במלון ולא ביצעתי בה כל מעשה מגונה", נכתב אז בפרוטוקול החקירה של מי שהיה מפקד המחוז.

בבדיקת הפוליגרף שעבר בר-לב הוא נשאל את השאלות עליהן הצהיר בשלילה בחקירה. בר-לב ביקש להפסיק את החקירה ולאחר מכן אמר "כשהזיכרון חוזר אליי אני נוטה לחשוב שגרסתה נכונה חלקית". מח"ש סיימה את החקירה בהמלצה חד-משמעית להעמיד את הניצב לדין.

התלונה למח"ש לא הגיעה מאינס בעצמה, מי שהגיש את התלונה הראשונה הוא מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, חגי פלג. בין פלג לאינס הייתה מערכת יחסים מורכבת שבסופה התפטר ואת התלונה חושבת אינס שהוא הגיש על מנת לכסות על עצמו. "חגי חשב שאם יעביר את המידע למח"ש על הניצב בר-לב, יהיה לי קשה לבוא ולהגיד שגם הוא פגע בי", מבינה אינס במבט לאחור.

"היו שאמרו לי ללכת למשטרה בעניין חגי פלג, היו שאמרו לי לוותר, הוא מצדו קרא לי ליצן החצר ואמר שידאג שיוציאו אותי מהחצר", מספרת אינס על מה שאמר לה הבכיר במפלגת 'ישראל ביתנו' שאז התמודדה על השלטון. השר לעניינים אסטרטגיים דאז יעלון, ביקש מהשר הממונה אהרונוביץ' לבדוק את הנושא. אהרונוביץ' מצדו התחמק שוב ושוב מלפגוש את אינס ושלח אותה להתלונן במשטרה, שם חיכו לה בכירים זועמים רבים.

אורלי אינס היא מומחית בענייני אלימות וגם היא נפלה קרבן לעבירות מין. "אני מנסה להחזיר לעצמי את החיים, אני מבינה שאולי לא יהיה כתב אישום, אני יודעת שאולי לא אגיע לבית המשפט. אם זה יקרה אני אבנה לעצמי חיים במקום אחר. אני לא יכולה להחלים מהאירועים האלו", היא טוענת ומוסיפה שאת הסיפור זכותה המלאה לספר.

תלונתה של אינס מעולם לא הגיעה לסיומה. במקום להיחקר במשטרה הניצב בר-לב התפטר וחגי פלג עזב גם הוא את תפקידו לאחר שהועמד לדין משמעתי. אהרונוביץ' שלח את המתלוננת למשטרה, שלטענתה לא עשתה זאת מפאת החשש שהיה לה מהבכירים בשירות המדינה.

עדיין מוקדם לדעת מה התחולל בין אינס לבכירים והאם גם בה יש מעט אשמה. למרות זאת המקרים האחרונים בהם נחשף כי קצינים בכירים במשטרה הולכים יד ביד בחושך עם שוטרות, ימשיכו להעלות את השאלה, מה היה קורה אם המקרה של אינס היה מגיע למיצוי משפטי?