המקור: קובי פרץ והעלמות המס • תחקיר השר"פ במערכת הבריאות

חשיפה בלעדית של הקלטות השיחות בין הזמר קובי פרץ לאמרגן שלו, ובהן ויכוחים על חלוקת רווחים של מיליוני שקלים מהעלמות מס • צוות "המקור" ניסה להבין לאן נושבת הרוח במערכת הבריאות, וגילה תמונת מצב מעורבת • דעות "המקור": שרי רוט מודה לשר יאיר לפיד, רביב דרוקר שואל את עדי קול למה היא מצביעה בעד יאיר לפיד, רזי ברקאי מתריע על מות הרדיו ואור הלר נרתע משילובו במשרד הדתות של הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי

זמן צפייה: 01:04:28

"המקור" חושף את הקלטות השיחות של קובי פרץ והאמרגן: "אנחנו מסובכים יחד". כתבתו של איתי רום.
במשך תקופה ארוכה התווכח הזמר קובי פרץ לגבי אחוזי הרווח שלו עם אמרגנו יוחאי יעיש. לבסוף נפרד ממנו האמרגן ונהפך לעד מדינה בתיק העלמות המס המתוקשר נגד הזמר המצליח. חשיפה בלעדית של הקלטות השיחות בחדשות10 מקנה הצצה לחמדנות שביד אחת גוזרת רווחים של מיליוני שקלים ובשנייה זוקפת לעצמה את אחוזי ההכנסות ומקצצת בשכרם של נגנים. פרקליטי קובי פרץ: "האמרגן הודה בעצמו כי עדותו מפוקפקת".

כתב האישום נגד הזמר הפופולרי קובי פרץ כבר העסיק לא מעט את עולם הבידור בשל הסכסוך בין פרץ לבין האמרגן לשעבר, יוחאי יעיש. פרץ, אחד מאמני הזמר המזרחי המובילים והמצליחים בישראל, הוקלט בשיחות עם אמרגנו כשהוא משוחח ארוכות על פרשת העלמות המסים, עליה הוא טען בחקירתו כי לא ידע דבר. למשל, כשיעיש שואל אותו מדוע הם רוצים ממנו 17 מיליון שקלים, משיב פרץ בהקלטה: "מה אכפת לי מה הם רוצים ממני, נשמה? הם לא יקבלו שקל".

ההקלטות שהגיעו לידי "המקור" מספקות הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית הזמר המזרחי. חשוב להדגיש שלמרואיינים בכתבה אין קשר לקובי פרץ ולטענות שנשמעות נגדו כאן. פרץ עצמו נחשב לסיפור הצלחה מסחרר, האמן הראשון מסוגו שכבש את היכל נוקיה. מאז, הופעה בהיכל נהפכה לסוג של סמל סטטוס, מנהג של האמנים מהתעשייה, שלא לכולם קיים בהכרח את התקציב העצום הנדרש לכך.

מקור ההכנסה של הזמרים המזרחיים נותר, על פי רב ההערכות, האירועים הפרטיים, ובהם ברי המצוות והחתונות. זמר עסוק במיוחד עשוי לקיים עד 30 הופעות בחודש, סכום המיתרגם להכנסות של מיליוני שקלים בשנה. התחרות בין האמנים מתחממת בהופעות שבהן יש יותר מזמר אחד והיא מתעצמת אפילו יותר בהופעות של זמרים מזרחים מול קהל ישראלי- אמריקני שמעבר לים. יעיש אומר בהקלטות כי הופעה מול 1,500 איש מכסה לו הוצאות הופעה בסך מאה אלף דולר.

קובי פרץ, למרות זאת, נשמע בכל זאת בהקלטות כשהוא מוטרד משכר הנגנים שלו. פרץ הוא מה שנקרא בקרב נגני המוסיקה "חוסך", כאשר לדבריהם זמרים ש"חוסכים" בנגנים נשמעים בהתאם לכך גם על הבמה. "אז מה, אם הוא לא יוסיף לך עוד אלף שקל להופעה הוא לא יוכל להוציא את התקליט הבא שלו?" שואל אחד מהם, כדי להציג את הזלזול של הזמרים בנגנים, שמקבלים על עבודתם שכר "הוגן" בסך הכול.

באוגוסט 2010 נעצר קובי פרץ בעקבות חשד להעלמות מס. לאחר מכן נעצר הזמר אייל גולן בחשד להעלמת מס בסך 2.5 מיליון שקלים. בהקלטות, מסביר יעיש כי פעמים רבות ההלבנה מתבצעת באמצעות כתיבת החשבונית על שם חבריו של פרץ, או על שם איש העסקים שהזמין ממנו את ההופעה. מומחה מתעשיית המוסיקה מסביר שפעולות שכאלה אפשריות רק באירועים פרטיים.

פרץ טען כי ההאשמות נגדו מגיעות על רקע פרסומו, ואכן הפרשה זכתה לסיקור תקשורתי נרחב. יחד עם זאת, לכל אורך החקירה התעקש פרץ כי הוא לא ידע על ההלבנה וכי הוא קורבן של האמרגן אותו פיטר. בהקלטות, לעומת זאת, אומר האמרגן יעיש "אנחנו 12 שנה ביחד, ואנחנו מסובכים יחד."

בשיא הסכסוך בין פרץ ליעיש הוצתה דלת הבית של האמרגן, אך לא הוכח קשר לזמר. נגד פרץ כן נמצאו ראיות לאיומי פגיעה ביעיש. פרץ טוען כעת כי קיבל מיעיש רק את הסכומים שזה הבטיח לתת לו, בעוד יעיש אומר "היינו שותפים מלאים, וקובי קיבל מחצית מההכנסות".

לאחר שפרץ עמד על סירובו לתת לו אחוזים מהרווחים, מסר יעיש את ההקלטות לשלטונות המס, שינה את גרסתו והפך לעד מדינה נגד הזמר. פרץ התקשה לאחר מכן להסביר לחוקרים את ההקלטה בה הוא נשמע מתווכח עם יעיש על אחוזי הרווח שלו, לאחר שזה ציין באוזניו כי הוא מקבל 50 אחוז מההכנסות על הופעה, ללא שום ניכוי לטובת רשויות המסים.

פרקליטי קובי פרץ: "גרסאות סותרות ושקרים"
פרקליטיו של קובי פרץ מסרו: "לצערנו גם במקרה זה הוגש כתב אישום בהסתמך על עדות מפוקפקת של עד מדינה, עד שאישר בעדויותיו, כי מסר גרסאות סותרות ושקרים בנוגע למרשנו."
באי כוחו של יוחאי יעיש מסרו: "מרשי דוחה את כל טענותיו של קובי פרץ ובפרט את ניסיונותיו לטעון כי מדובר בעלילה ו/או נקמה."

 

וגם: כתבתם של רביב דרוקר ורזי ברקאי על השר"פ - שרותי הרפואה הפרטית בהדסה ושערי צדק
דוקטור, תציל אותי: איך ישפיעו שירותי הרפואה הפרטיים על עתיד בתי החולים בישראל?

צוות "המקור" ניסה להבין לאן נושבת הרוח במערכת הבריאות. ב"שערי צדק" הוא מצא תקציב של 10 מיליון שקלים לשר"פ בשנה, שבא לידי ביטוי בזמני המתנה כפולים שנאלצים מטופלים להמתין בהשוואה לשכניהם לחדר העשירים מהם. מצד שני, הוא גם מצא נוכחות מוגברת של רופאים בכירים במחלקות ומערכת תמריצים שיוצרת ניהול מחושב ומתגמל. האם יתכן ששילוב השר"פ ברפואה הציבורית בישראל מורכב יותר משחשבנו?