המקור: נושאי המגבעת (הרב בומבך)

הרב מנחם בומבך עורר זעם לאחר שהחליט שתלמידי המדרשה שהוא מנהל ילמדו לצד לימודי קודש גם אנגלית, מתמטיקה והיסטוריה. "תחשבו איזה אנשים מבורכים אתם", הוא אומר לתלמידיו. מצלמות "המקור" העבירו שנה במדרשה חסידית בביתר עילית. הפרק המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 58:31

השינוי מתחיל בו: במדרשה חסידית אחת בביתר עילית מתחולל שינוי ענק. עשרות תלמידים בהנהגת המנהל הרב מנחם בומבך לומדים לצד לימודי קודש גם: אנגלית, מתמטיקה והיסטוריה.

ההחלטה של הרב בומבך עוררה סערה בחלקים בציבור החרדי, שמתקיפים אותו ואת תלמידיו בעקבות הבחירה לשלב לימודי חול. "יש אנשים שעסוקים באיך לחבל בנו, מקבלים שכר ומחפשים אותנו", אמר בומבך, "אני לא יכול להיכנס למאה שערים, נפגשתי עם אלימות פיזית". הוא מתייחס לאירוע קשה לפני כשנה, כשהותקף בשכונת ילדותו. "זה לא נעים, יש חשש. אני בדרך כלל לא תמיד נועלת את הבית וחששתי שייכנסו לי ויתחילו עם אלימות, ייגעו לי בדברים. אני חושבת שדברים טובים באים קשה ובאים בהתנגדות", אומרת מיכל בומבך, רעייתו של הרב. איציק, בנו של הרב, מספר על כך שבאחת הפעמים שבהן היה לבד בבית המשפחה, נערכה הפגנה מחוצה לו והוא פחד שהמפגינים יפרצו לבית ויכו אותו.

"לא יאומן איך הידרדרתם למצב כזה, עושים בגרויות", הוא אומר בחיוך לתלמידיו לפני שאלה נבחנים בבחינת הבגרות באנגלית. "קודם כל, אני רוצה להגיד לכם שגם אני לא ידעתי אנגלית. אתם הולכים עכשיו להיכנס למבחן וזה מאוד מרגש. קודם כל זה מרגש, א', שאתם הולכים עכשיו לעשות משהו שהרבה אנשים לא יכולים לעשות אותו, לא הייתה להם הזדמנות. פשוט לא הייתה להם הזדמנות לעשות את זה ועכשיו אתם הולכים לעשות את זה. תחשבו איזה אנשים מבורכים אתם".

"איזו זכות. אתם צריכים לקום בבוקר ולהגיד לקב"ה תודה, תודה, תודה 20 פעם. והטיפ שלי למבחן, לנשום עמוק. תלכו עם תחושה מנטלית של הצלחה. אני רוצה שבאנגלית נרים דגל. תהיו חזקים, עוצמתיים. תאמינו ביכולת שלכם ואתם תצליחו", מסכם באנרגטיות הרב בומבך.