המקור: אריה דרעי

בקול תרועה רמה, ובאופן חלק יותר משחשב, אריה דרעי חוזר לפוליטיקה הישראלית ולמרכז הבמה. אחרי שנים רבות של שתיקה, עדיין לא נפתרה התעלומה איזה דרעי ש"ס מקבלת בחזרה: זה המפויס, או שזה לא סולח למערכת המשפט? איש משפחה נאמן, או זה שמעולם לא הפסיק להיות צמא להערצה? מצלמת "המקור" התלוותה אליו במשך 3 שנים כדי לקבל תשובות. התכנית המלאה לצפייה ישירה

זמן צפייה: 01:07:48

אריה דרעי - הסרט: "פעם הרגשתי נבגד, אבל הכל מאחורינו"

10 שנים לאחר ששוחרר מכלא מעשיהו, אריה דרעי חוזר שוב בגדול לקלחת הפוליטיקה הישראלית. אחד הפוליטיקאים הכי פופולארים וכריזמטים שהיו פה, חזר להנהגת ש"ס, אבל גם עכשיו, רגע לפני הבחירות, ברור שמדובר באדם שכולו חידה גדולה.

במהלך 3 שנים, שקדמו לחזרה המתוקשרת, התלוו מצלמות "המקור" לדרעי במהלך אירועים שונים בחייו. דרעי במהלך התקופה הזו הוא איש משפחה, אבל תמיד עם היד על הדופק. מצטער של דברים שקרו בעברו, אבל עדיין סבור שנעשה לו עוול. וגם מאחורי הקלעים, היה לו הרבה מה להגיד על המתרחש בש"ס ומחוצה לה.

"אני מסתכל היום על החיים אחרת לגמרי", הוא מספר. "דברים שהיו חשובים פעם היו פחות, וגם להיפך". ואכן הדבר ניכר: דרעי של היום הוא מרוסן, נעים לבריות, שקול ואיש משפחה. אבל גם ה"בגידה" לדבריו של מי שהיו המקורבים אליו ביותר בתוך ש"ס עדיין חקוקה בזכרונו.

"אלה אנשים שגידלתי אותם ונתתי להם אמון גדול ביותר", דרעי נזכר. "הם השתמשו נגדי בכל מיני שיטות. זה מאוד שבר אותי ומאוד פגע בי, יותר מכל דבר אחר - גם יותר מהמשפט שהתנהל נגדי. זה מה שכיבה אצלי את הגחלת של המהפכה הספרדית, מה שעשו לי בתוך הבית".

אחרי מהלך האיחוד בש"ס התאמצו לצייר אידיליה משולשת בצמרת המפלגה, אלא שעד לא מזמן, דרעי לא נשמע מפויס כל כך כלפי מי שנחשב ליריבו הפוליטי, אלי ישי. לדרעי הייתה ביקורת רבה על מדיניותו של ישי כלפי המסתננים הזרים. "הוא סופג על זה בכל העיתונים", מסביר דרע. "יכול להיות שבעיניו זה הופך אותו למנהיג לאומני וחזק בעיני הציבור שלו. לא מעניינת אותו הציבוריות הישראלית. ככה זה הקהל שלנו, הולך לאיפה שאתה מוביל אותו".

גם על המפלגות החרדיות יש לדרעי מה להגיד. לדבריו, "המפלגות האלה צריכות לשבת ולחשוב האם יש להן זכות קיום". אבל למרות הכל, עכשיו הוא בש"ס והוא נשמע כבר אחרת לגמרי, סביר להניח שמתוך אילוץ. "כשרבים עם משפחה, אומרים דברים שמצטערים עליהם. מה שנאמר נאמר, הכל מאחורינו ונגמר הסיפור". אז האם דרעי באמת השתנה? לא באמת ברור, אבל ככל הנראה נקבל אותו בדיוק כמו פעם: כריזמטי, סוחף אבל עם פחות כוח מאותו האיש שנכנס לכלא בבושת פנים.