המקור | נאחז באוויר: הקרב על החיים של סאאב עריקאת

רביב דרוקר מביא את סיפורו של סאאב עריקאת, האיש שניהל משא ומתן עם ישראל מאז שנות התשעים, ולקה לאחרונה במחלת ריאות קשה. הוא קיווה לעבור השתלה בישראל, אך לבסוף נאלץ לעבור אותה בארה"ב. מצלמות "המקור" תיעדו אותו לאורך כל התקופה בין חיים למוות. הפרק המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 43:35

סאאב עריקאת, ראש הצוות הפלסטיני במשא ומתן עם ישראל, אומר שתמיד הרגיש שנולד לעשות שלום. בריאיון ל"המקור", עריקאת מספר על סודות מחדר המו"מ: "נתניהו לא הרשה לצוות הישראלי להציג מפה. יום אחד שמתי מפה של אלסקה על השולחן. איציק מולכו הגיע, תפס אותה ואמר: 'בלי מפות!'".

השנה עריקאת לקה במחלות ריאות קשה, החל לעבור טיפולים בבית החולים בילינסון ונזקק להשתלת ריאה. "היו שבעה בתור לפניי, ויום אחד המנתחים הישראלים אמרו לי שאני נמצא ראשון ברשימה", אמר עריקאת, "אבל אז העניין נחשף בתקשורת". הבכיר הפלסטיני מתייחס לכתבה שפורסמה בידיעות אחרונות על השתלת הריאות שהוא צפוי לעבור - כתבה שעוררה מחאה.

"עוד לא ראיתי אף פעם מסה כזאת של ביטולים של כרטיסי אדי", מעידה מנהלת המרכז הלאומי להשתלות תמר אשכנזי על התגובות בציבור הישראלי לפרסום בעיתון. "בעשרת הימים הראשונים ביטלו את החתימות כ-500 איש". בישראל מכחישים שיש קשר בין הכתבה לבין ביטול ההשתלה של עריקאת.

"מה שאני סובל ממנו הוביל אותי לפינות אפלות שמעולם לא חשבתי שקיימות", מודה עריקאת. "כבר התחלתי לחשוב על המוות. אם יכניסו לי צינורית אוורור לצוואר - מה יהיה הטעם לחיות?"