המקור: פרשת דוד ביטן - עלייתו ונפילתו?

חתונת הבת והמפגש השבועי בתחנת הדלק: תחקיר ביטן נפתח מחדש. עם חקירת הח"כ חזרה ענת גורן לסרט שהכינה על יו"ר הקואליציה, ולקטעים שנותרו בחדר העריכה. השיחות על החתונה ההמונית והדיונים במקום המפגש נראים כעת באור שונה לחלוטין. הפרק המלא לצפייה ישירה

זמן צפייה: 51:26

"אני איש מפלגת העבודה", הציג את עצמו אייל מושיוב סגן ראש עיריית ראשל"צ שנעצר לאחרונה בחשד לקבלת שוחד, במהלך פגישת חברים קבועה שעורך חבר הכנסת מדי שבוע בראשון לציון. "אני מאחל ומייחל שיהיו חברי כנסת כמו חברי כנסת דוד ביטן", הוסיף.

בשבועות האחרונים נחקר חבר הכנסת ואיתו גם ראש עיריית ראשון לציון דב צור ובכירים נוספים בעירייה. האווירה במפגש הייתה לרוב חברית מאוד אבל ביום שישי האחרון המקום היה שומם.

"הסכמתי להתפשר על 900-800 מוזמנים", אמר ביטן ל"המקור", כשנשאל על חתונת בתו - אירוע שעל פי החשד מומן על ידי חברו של הח"כ משה יוסף בסכום של כרבע מיליון שקלים, ככספי שוחד. נתניהו נאם במהלך החתונה ואמר: "הוא פשוט עושה עבודה נפלאה, עושה את הדברים בצורה ישרה". אולם האירועים שבו נערך האירוע שייך לארז מוסצ'ו שגם הוא נחשד במעורבות בפרשה.

תגובת עיריית ראשל"צ

החל משנת 2006, עוד בתקופת כהונתו של ראש העירייה מאיר ניצן, ומידי שנה בשנה (למעט שנת 2011), אישרה מועצת העיר תת-סיווג מופחת בצו הארנונה לשטחי מסחר בגודל של 21,000 מ"ר ומעלה, בכפוף לאישור שרי הפנים והאוצר – שמעולם לא ניתן.

בשנת 2012 החליטה המועצה באופן חד פעמי על תת-סיווג מופחת לשטחי מסחר הגדולים מ-25,000 מ"ר. בשנת 2013 אישרה המועצה, שוב, כבעבר, את תת-הסיווג המופחת לשטחי מסחר בגודל 21,000 מ"ר ומעלה. מובהר כי לאורך כל השנים, שרי הפנים והאוצר לא אישרו הוספה של תת-הסיווג המבוקש ועל כן מעולם לא חוייבו אותם בתי העסק בתעריף מופחת.

הכוונה העומדת מאחורי בקשה זו היא רצונה של עיריית ראשון לציון לעודד הקמה ופעילות של בתי עסק גדולים בשטח העיר, שכן ידוע כי עוגנים שכאלו מאפשרים הקמתם של עסקים רבים קטנים יותר סביבם, והן מחמת היותם מוקדי תעסוקה משמעותיים לתושבי העיר.

בשל כך, פועלת העירייה מידי שנה, לבקשות הפחתה בארנונה לבתי מסחר, לחברות הייטק וחברות גדולות.

יודגש כי גם אם מועצת העיר מאשרת את הסיווג המופחת, עדיין השינוי כפוף לאישורם של שרי הפנים והאוצר.

תגובת צבי צרפתי

החברה מעולם לא מסרה שיק לפקודת חברו של יוסי לוי. אף גורם מהחברה ו/או מי מטעמה לא סייע כספית לדוד ביטן. חברו של יוסי לוי לא זכור לנו, ייתכן והוא נשלח ע"י גורם מהפועל ראשון לציון לאסוף ממשרדי החברה צ'ק שנרשם לפקודתה בעבור פרסום. לעניין פרוייקט הבנייה שאושר חרף התנגדויות: החברה פעלה בהתאם למדיניות ממשלתית עירונית. כל חברי המועצה, כולל הדרג המקצועי החליטו לתת תוקף לתוכנית.

תגובת שפי ששון

מרבית הטענות המועלות הינן מחזור מייגע של סכסוך עסקי, שמשיקולים זרים הועברו על ידי צד לבדיקת מערכות אכיפת החוק. יודגש כי הטענות נדחו ע"י ערכאות שונות. התנהלותו של מר ששון הייתה ללא רבב, הוא פעל באופן נכון וראוי. אנו חדורי אמונה כי לאחר סיום החקירה, התיק בעניינו ייסגר.