המקור: פרשת הסחיטה ב"בחדרי חרדים"

הקלטות בלעדיות חושפות את מערכת היחסים בין הרב יאשיהו פינטו לבעלים לשעבר של האתר החרדי, שכללה מתן סיקור חיובי בתמורה לסיוע במציאת רוכש לעסק

זמן צפייה: 52:17

במרכז פרשת "בחדרי חרדים", המכונה "תיק 2000 של המגזר החרדי", עומדת מערכת היחסים בין הרב יאשיהו פינטו לגיא כהן, לשעבר בעלי האתר "בחדרי חרדים". האתר נחשב לזה שהוביל את מהפכת האינטרנט בעולם החרדי, עד שיום אחד כהן נעצר והמשטרה טענה כי הוא היה מעורב בפרשת סחיטה גדולת ממדים.

תחקיר "המקור" חשף את עדותו של הרב דב פוברסקי, לשעבר בכיר באתר, שטען כי כהן דאג שפינטו יקבל סיקור חיובי בתמורה לסיוע ברכישה עתידית של האתר. "גיא, שנפגש עם הרב פינטו, סיפר לנו שהוא הבטיח לו לקשר בינו לבין נוחי דנקנר, וינסה להוביל מהלך שנוחי ירכוש את האתר", סיפר פוברסקי, "אז דובר על 20 מיליון, 50% מהאתר. מופרך. אבל גיא חשב אחרת והנחה לפנק את הרב פינטו".

בעדותו של פוברסקי בבית המשפט המחוזי בירושלים טען כי "פינטו היה חיה מוגנת במשטרה. היה אצלנו חומרים שהצטברו, ומאוד רצינו לכתוב נגד פינטו, אך גיא לא נתן לנו. דוד (רוטנברג, עורך האתר) רתח מזה ואמר 'כולנו, כל העולם יודע, והדברים מתפרסמים ואנחנו לא יכולים'". עוד הוסיף פוברסקי כי "ביום שכהן אמר 'אני משחרר, תעשו מה שאתם רוצים', הדברים התפרצו ולא היה צריך להגיד בכלל לכתוב אותם".

כהן התראיין לראשונה בתכנית "המקור" ואמר: "האמנתי לו שהוא יעזור לי למצוא משקיע שיציל את העסק. זה היה מחיר שבלעתי את הרוק והסכמתי לשלם, לא בחדווה ולא מתוך רצון. המחיר זה לשמור עליו, לוודא שהוא יוצג בצורה חיובית ושננסה להימנע מפרסום שלילי כלפיו. כמו שלצורך העניין נהג אתר אינטרנט אחר כלפי ראש הממשלה בתקופה מתקדמת יותר, כמה שנים אחרי זה"