פרויקט G: היזמים הבטיחו בריכה לשימוש הציבור ולא מקיימים

רבים מהיזמים המבקשים מעירייה לממשל פרויקט נדל"ן גרנדיוזי, אולם כשמגיע זמן התשלום הם מפנים אצבע מאשימה לדיירים ומתחמקים מאחריות. כך גם בפרויקט היוקרתי של חברת גינדי בתל אביב, בה במקרה גרים שרי אריסון ואהוד ברק. "העירייה תשקול את צעדיה במידה והיזם ימשיך בסירובו לעמוד בהתחייבותו", נמסר מעיריית תל אביב

גינדי
גינדי | צילום: חדשות 10

(15:11 דקות)

אחת התופעות המקוממות ביותר בעולם הנדל"ן, היא שיזמים של פרויקטים יוקרתיים מבטיחים בזמן התכנון לעשות כל מיני דברים עבור הציבור, כמו בריכה או חניון. כשמגיע זמן הפירעון, מסתבר שלא ממש הבטיחו ולא התכוונו, אבל מרגיז עוד יותר היא העובדה שגם העיריות לא ממש נחושות לאכוף את ההתחייבות.

 

לפני 5 חודשים פורסם ב"ידיעות אחרונות" שעיריית תל אביב דורשת מיזמי מגדל ג'י יוקרתי בתל אביב לעמוד בהתחייבותם לפתוח לציבור את הבריכה שבה משתכשכים אהוד ברק ושרי אריסון, שאפילו התלוננה בתצהיר שלא ניתן להכניס חברים לבריכה. עד היום דבר לא נעשה.

 

צפו בתחקיר הקודם בנושא >>

 

תגובת גינדי: פרויקט G נבנה על קרקע פרטית ובמסגרתו הוקמה בריכה כיחידה מסחרית לכלל דיירי הפרויקט. הבריכה הינה בבעלותם של הדיירים והשימוש בה הינו לפי שיקול דעתם הבלעדי, כמו כל בעל נכס מסחרי בישראל".

להלן תגובת עיריית תל אביב-יפו: "היזמים ייקראו לשיחת הבהרה בנושא והעירייה תשקול את צעדיה במידה והיזם ימשיך בסירובו לעמוד בהתחייבותו. טרם ניתנה תעודת גמר לפרויקט. רק לאחר שיעמדו היזמים בכל הנדרש מהם, תינתן תעודת גמר. חברת גינדי חתמה על כתב התחייבות לפיו בריכת השחייה לא תשמש אך ורק את בעלי הדירות אלא יהוו יחידה מסחרית שפתוחה לציבור. לא יינתן רישיון לפתיחת הבריכה באם לא ימולאו התנאים הללו".