הערב ב"המקור": האם נתניהו הדליף מצגת סודית בזמן "צוק איתן"?

במהלך המבצע נערך דיון עם הצמרת הביטחונית, שבו הוצגו ההשלכות של כיבוש עזה. למרות החשאיות, המידע הועבר לתקשורת. הרמטכ"ל דאז גנץ: "לא יודע מי הדליף, אך רה"מ אחראי"

נתניהו במהלך צוק איתן
נתניהו במהלך צוק איתן | צילום: חדשות 13

בני גנץ בוועידת מינכן
בני גנץ בוועידת מינכן | צילום: חדשות 13

לאחר ששודרה בתוכנית "עובדה" כתבה, לפיה בשב"כ התריעו בפני הדרג המדיני לפני מבצע "צוק איתן", התקיימה שיחת נזיפה נגד ראש השב"כ דאז יורם כהן, בהשתתפות בני גנץ בימיו כרמטכ"ל, משה יעלון בתפקיד שר הביטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך אותה שיחת נזיפה הודיעו ליורם כהן כי תיפתח ועדת חקירה במידה וימשיכו לפרסם את טענותיהם על התנהלות הדרג המדיני. כמו כן, הציע גנץ לנצל את ההזדמנות ולהכפיף את שב"כ לאגף המודיעין, זאת למורת רוחו של כהן.

בתחקיר "המקור" שישודר הערב (שני) תוצג התייחסות לאותו דיון, אך בעיקר למצגת הסודית שתיארה מה יקרה לאחר כיבוש רצועת עזה, שהודלפה במהלך המבצע לתקשורת  - וחשיפתה הובילה לנזק. "מישהו טרח להדליף את זה לתקשורת כדי לייצר אליבי לאי-פעולה. כדי להשתיק את איווט (ליברמן), הביאו מצגת שכיבוש עזה זה סוף העולם, פחות או יותר", אמר שר החינוך נפתלי בנט. "אני מזמן קראתי לחקור את זה. זו אחת ההדלפות החמורות בתולדות ישראל".

בשיחות סגורות, טען אז גנץ שנתניהו היה זה שהדליף את המצגת ואולי משום כך הוא מעולם לא ביקש מהשב"כ לחקור מי עשה זאת. בכתבה אמר גנץ: "אני לא יודע מי זה המדליף. יש לקבינט אחראי, קוראים לו ראש הממשלה והוא יכול לבצע איזו חקירה שהוא רוצה. אני מוכן על כל נושא כזה לבוא לפוליגרף, לאיזו חקירה שרוצים. יש לי הבטחה לומר לך - לא אני הדלפתי את המצגת".

 

מהליכוד נמסר: "זו לא הפעם הראשונה שגנץ משקר, אודי סגל בעצמו אמר זה לא התקבל מראש הממשלה ולא מלשכתו".

תחקיר "המקור" בנושא המצגת הסודית ובעוד סוגיות הקשורות לרמטכ"ל לשעבר ולמועמד לראשות הממשלה בני גנץ - הערב בשעה 21:15.