המקור: הסיפור המוזר על "האחראי לדו קיום" בקרן הקיימת לישראל

לפני כמה שבועות רצה יו"ר קק"ל החדש, דני עטר, מינוי חדש בקרן - אחראי על פעילויות דו קיום - וייעד לתפקיד פעיל ותיק של מפלגת העבודה במגזר הערבי, שגם עזר לו בעבר. אבל אז קם למינוי מתנגד, ולאחר בירורים, התברר שאותו פעיל נשלח בעבר על ידי ראש קק"ל אפי שטנצלר לעבוד אצל פואד בן אליעזר, כשמשכורתו משולמת על ידי הקרן

חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, מפלגת העבודה
חבר הכנסת בנימין (פואד) בן אליעזר, מפלגת העבודה | צילום: רפי קוץ

אחרי תחקיר פואד, עוברים ל... פואד - והחלטנו בתוכנית הזאת, לקראת סיום העונה, לספר לכם על כמה התפתחויות בסיפורים ששידרנו כאן בעבר. כמובן, איך לא, רצינו לספר לכם קצת מה קורה בקק"ל.

 

בהמשך הבדיקה, עלינו על סיפור די מדהים שקשור לאותו פואד - בוא נגיד, אם הוא לא היה מסובך עכשיו עד צוואר, ייתכן שהסיפור הזה ממש היה מסבך אותו.


>> לתחקירים קודמים

היער הפוליטי הסבוך של קק"ל

מה השתנה לאחר תחקיר הקופה הכחולה?

תחקיר קק"ל הראשון: כספי העם היהודי

 

ורק נגיד בקצרה שקק"ל תעביר בשנים הקרובות 2 מיליארד שקלים לפרוייקטים לאומיים - היא עומדת לחתום ביוזמתה הסכם שיחיל עליה את ביקורת המדינה ויו"ר ועדת הביקורת שלה, השופט אורי שטרוזמן, בכלל טוען שמותר לקק"ל להותיא כסף רק על גאולת קרקעות, מה שמטריף את החברים בקרן קיימת.

 

פריימריז 2013 במפלגת העבודה - פואד בן אליעזר
פריימריז 2013 במפלגת העבודה - פואד בן אליעזר | צילום: חדשות 10

תגובות

 

מהקרן הקיימת לישראל נמסר:

1. העובד הנ"ל אינו מועסק בקק"ל משנת 2014.
2. בעניין התביעה מול ערוץ jn1 - עילת התביעה של קק"ל מול ערוץ jn1 היתה הפרת הסכם, ומכיוון שתומר אורני לא היה צד להתקשרות החוזית, המלצת עורכי הדין היתה, כי צירוף בעל דין שאינו צד להתקשרות החוזית היתה עלולה להידחות ע"י בית המשפט, לעכב את ההליך המשפטי או לגרום לחיוב קק"ל בהוצאות הגנתו.
3. המשפט הסתיים בפס"ד לטובת קקל, מה שמוכיח כי אי צירוף תומר אורני לא פגע בתוצאות ההליך ואף אין כל ערבות שהליכי גבייה מאורני היו משיבים לקקל את השקעתה בהסכם שלא קויים.

 

תגובת בנימין בן אליעזר: "בשנים הללו הפעיל לא שימש כיועצו הפוליטי של פואד, ולכן הטענה מופרכת".

 

תגובת אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל לשעבר:

"1. קק״ל היתה מעוניינת להכנס לפעילות בתחום החינוך לאיכות הסביבה ברשויות המקומיות הערביות. לצורך כך חיפשה קק״ל מועמד מתאים. הפעיל בו מדובר הומלץ ע״י מספר גורמים ובהם ח״כ איתן כבל כמי שמתאים לתפקיד. לאחר תקופה מסוימת משהתברר כי אינו מבצע את תפקידו כראוי פוטר הפעיל. לאחר זמן מונה לתפקיד השר לשעבר ראלב מג׳אדלה שביצע תפקידו לשביעות רצון מנהליו.

2. ההחלטה של הנהלת קק״ל בזמנו היתה לתבוע את הכספים מjn1. לא עסקתי בסוגיית התביעה, ובכלל כך לא עסקתי בשאלות את מי יש לתבוע ואת מי להזכיר בתביעה. הטיפול בנושא היה מסור לגורמים המשפטיים והמקצועיים בארגון".