תיק "אלנבי 40": המתלוננת תגיש תביעה אזרחית נגד בעלי המועדון

הפרשה שנחשפה לראשונה בחדשות 10 והסעירה את המדינה נסגרה לפני מספר חודשים ללא כתבי אישום פליליים. מחר ב"המקור" תיק החקירה בפרשת "אלנבי 40" נפתח מחדש וחושף את עבודת המשטרה והפרקליטות ואת מסכת הניצול לכאורה שבו היתה נתונה המתלוננת

בר אלנבי 40, שבו צעירים שכבו עם צעירה על הבר
בר אלנבי 40, שבו צעירים שכבו עם צעירה על הבר | צילום: חדשות 10

במרכז הפרשה שהסעירה את המדינה עומדת א', שבמהלך מסיבה שנערכה בבר "אלנבי 40" עלתה על הבר והתחילה להתערטל. בשלב מסויים, עלו גברים שתויים על הבר קיימו איתה יחסי מין לעיני כולם ואף תיעדו את המעשה.

 

תיק החקירה אמנם נסגר לפני מספר חודשים ללא כתבי אישום פליליים, אולם חייה של א' מסרבים לחזור למסלולם וכעת היא מתכננת להגיש תביעה אזרחית באמצעות עורך הדין מוטי ארד, נגד בעלי המועדון בו נהגה לבלות במשך שנים.

 

פרשת "אלנבי 40" - כתבות נוספות בנושא:

תיעוד: כך שידל המנחה ב"אלנבי 40" לקיים יחסי מין עם הצעירה

הצעירה מאלנבי 40: "היום זאת אני, מחר זאת יכולה להיות מישהי אחרת"

בעקבות חשיפה חדשות 10: צו סגירה בכפוף לשימוע למועדון "אלנבי 40"

 

מחר ב"המקור" ייחשפו עדויות המבלים, העובדים ובעלי המועדון מהחקירה. "בעל המועדון מאוד אהב את זה שאני רוקדת כי הכנסתי לו כסף", מספרת א', "אנשים היו נשארים לקנות משקאות וגם אם הם לא היו רוצים לשתות, העיקר להישאר בתוך הבר".

 

א' במשך שלוש שנים זכתה למעין יחס מועדף וקיבלה במועדון שתייה בחינם. בעדותו של אחד הברמנים במקום הוא מספר: "בהנחיית בעל המקום בדרך כלל לא הייתי גובה ממנה כסף על משקאות, היא היתה לקוחה קבועה ואהובה". העדות הזו תואמת לחלוטין את דבריה של א' ומקבלת חיזוק מעדויות הברמנים.

 

"הבחורה עשתה את מה שהיא עשתה מרצונה החופשי. למה מחפשים בכוח להאשים מישהו?", אומר עומר אפרת, מבעלי המועדון. בעדות נוספת של אותו הברמן הוא מסביר: "היו הרבה בנות שהן איפשהו די מסכנות בחיים הפרטיים שלהן ואני חושב שהן מצאו מקום שבו הן יכולות אולי להרגיש שייכות, אולי אהובות קצת".

 

"איך עומר נתן לזה לקרות?" שואלת שוב ושוב א', "הוא היה כמו אבא שלי ואיך הברמנים נתנו לזה לקרות? הייתי כמו אחותם. מה אני צריכה לעשות כדי שאנשים יבינו שאני ששכלית, מנטלית, נפשית לא הייתי שם".

 

עו"ד ליאור אפשטיין מסרה בשם בעלי מועדון "אלנבי 40": "השאלה אינה מה מספר אדם אלא באיזה כלים ניתן לבדוק זאת או למעשה כמה עוד כלים נדרשים כדי להיווכח שאין להחליף בין כאב, קושי, זעקה לעזרה ואמינות.
חשבנו שדי בזגזוג הגרסאות ושינוי בשרשרת של הטענות ביחד עם הממצאים של המשטרה וההחלטות של הפרקליטות כדי להבהיר עד כמה מופרכים הדברים".