5 שנים, קשורים לעץ בעירום

שני ילדים בעלי מוגבלויות מהודו, נקשרו לעץ במשך 5 שנים ע"י משפחתם כדי "להימנע מבעיות"

זמן צפייה: 00:21

ראג'סטן, הודו: אומש (8) וג'אבי (11) הם שני ילדים הסובלים ממוגבלויות בתת היבשת ההודית. משפחותיהם לא ידעו כיצד להתמודד עם מצב הילדים ולכן היו קושרים אותם במהלך היום כדי "להימנע מבעיות", כלשונם.

אומש (מימין) וג'אבי

שני הילדים אינם קשורים אחד לשני ומתגוררים במקומות שונים במדינת ראג'סטן בתת היבשת ההודית. אומש בן ה-8 סובל מפיגור שכלי ולקות ראיה, הוריו מתו מאיידס לפני 5 שנים והוא הועבר לחזקת סבו וסבתו. סבתו בת ה-75 טוענת כי אומש אלים ונוהג לברוח מהבית כאשר הוא יכול, ולכן הם קשרו אותו למקל במבוק ברפת, יחד עם הפרות. "אומש היה ילד רגיל עד שהיה בן שלוש אבל לאחר מות הוריו החל להתנהג אחרת", אמרה סבתו לתקשורת המקומית.

אומש, קשור לעמוד במבוק ברפת המשפחתית

ג'אבי בן ה-11 שגר בכפר סמוך לאודייפור שבראג'סטן סובל מפוליו ומהתמוטטויות עצבים, לא טופל כהלכה ולכן רגלו התעוותה ומצבו הנפשי רעוע לחלוטין לאחר שנים של קשירה לעץ, בעירום מוחלט. אביו נהג לקשור אותו לעץ מחוץ לבית כל בוקר כאשר יצא לעבודה ולשחרר אותו לתוך הבית כל ערב כאשר היה חוזר. אביו אמר לשוטרים: "הוא פגע בעצמו בעבר, בכדי להימנע מבעיות היינו חייבים לקשור אותו במהלך היום".

ג'אבי, נקשר לעץ מחוץ לביתו

שני הילדים חולצו מהתנאים המחפירים בהם חיו וכעת הם במרכז קליטה ושיקום לילדים עם מוגבלויות . בוג'ראג' סינג, האיש שחילץ אותם הוא גם מייסד ארגון למען ילדים במצוקה, והוא אמר בראיון לתקשורת המקומית: "היינו המומים לראות את המצב שבו נמצאו שני הילדים, התייחסו אליהם כמו לחיות. ג'אבי נמצא ערום כאשר אחת מרגליו היתה קשורה לעץ, ואילו אומש היה קשור לעמוד במבוק, בין הבקר. זה היה קורע לב. כעת שני הנערים הועברו למקלט בו הם יטופלו. אנחנו נתחיל את הטיפול שלהם ונעזור להם לגדול להיות בני אדם טובים".

ג'אבי מועבר למקלט
אומש נלקח מהרפת למקלט

מקור הידיעה

מפלצת מתחת למיטה: "אם הוא היה ישן בחדר הוא היה מת"

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1840' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_bkk016x7' duration='150'']

אכל מגש פיצה מדי יום במשך שנה - כך הוא נראה היום

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1839' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_3fxj975u' duration='159'']

הנוסע השמיני? משהו מוזר מאוד קורה לרגל הזאת

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1822' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_bvuwwk3p' duration='52'']

זהירות: זה מה שקרה לילדה בת 7 בגלל קעקוע חינה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1821' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ubkr24my' duration='173'']