נוקיה חשפה שני מכשירי לומיה חדשים

באירוע משותף עם מיקרוסופט הכריזה ענקית הסלולר הפינית על שני סמארטפונים חדשים המבוססים על מערכת ההפעלה ווינדוס 8, לומיה 920 ולומיה 820, התומכים בטעינה אלחוטית

נוקיה לומיה 920
נוקיה לומיה 920 | צילום: יחצ

משפחת לומיה מתרחבת: נוקיה הכריזה הערב (ד') על שני סמארטפונים חדשים - לומיה 920 ולומיה 820, שיתמכו בטעינה אלחוטית ויריצו את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט ווינדוס פון 8.

 

הטעינה האלחוטית בסמארטפונים החדשים מתבצעת על ידי הנחת המכשירים משטח טעינה ייעודי בשם Fatboy.

 

נוקיה הכריזה על שיתוף פעולה עם החברות Virgin Atlantic ורשת קופי בין, אשר ימקמו את המטענים האלחוטיים שלה בסניפים השונים.

 

בנוסף למאפיין השימושי הזה, סמארטפון הדגל החדש של נוקיה, לומיה 920, מצויד במסך 4.5 אינץ' בתצוגת HD, זיכרון RAM של 1GB, מעבד כפול ליבה Qualcomm SnapDragon S4 במהירות 1.5GHz ונפח אחסון של 32GB.

 

המכשיר יגיע במספר צבעים, בהם צהוב, אדום, לבן, אפור ושחור.

 

נוקיה לומיה מטען אלחוטי
נוקיה לומיה מטען אלחוטי | צילום: יחצ

עוד כולל המכשיר מצלמת PureView אחורית בעלת חיישן 8 מגה פיקסל, המספקת לדברי נוקיה איכות צילום טובה יותר מאשר המתחרים, הן בווידאו והן בסטילס.

 

לדברי החברה, המצלמה כוללת פונקציה מתקדמת של ייצוב תמונה, ותומכת באפליקציית מציאות רבודה חדשה, City Lens, ש"תתלבש" על אפליקציות המפות והניווט של נוקיה. כך למשל, תוכלו לכוון את המצלמה לעבר גוש בניינים, ולקבל מידע אודות מסעדות, בתי קולנוע וכו'.

   

עוד כולל המכשיר מצלמה קדמית של 1.3 מגה פיקסל וסוללת 2,000 מיליאמפר. נוקיה הכריזה כי הסמארטפון החדש תומך בתצוגה מתקדמת בשם Pure Motion HD+, וכוללת תצוגה טובה יותר מאשר HD וקצב רענון מהיר במיוחד.

 

נוקיה לומיה Nokia City Lens
נוקיה לומיה Nokia City Lens | צילום: יחצ

לומיה 820, המיועד לשוק הביניים, כולל מסך מעט קטן יותר של 4.3 אינץ', ואותו מעבד כפול ליבה. הוא מכיל 8 GB אחסון, מצלמה סטנדרטית של 8 מגה פיקסל וסוללה קטנה יותר. גם למכשיר זה ניתן להתאמה אישית באמצעות פאנלים מתחלפים בשלל צבעים, ובהם סגול, צהוב, אדום אפור ולבן.

 

נוקיה לומיה 820
נוקיה לומיה 820 | צילום: יחצ

שני המכשירים מגיעים עם שירות האחסון בענן, סקיי דרייב, וכוללים שבב NFC, שיאפשר להם לפעול כארנק סלולרי.

 

כאמור, שני המכשירים מריצים את מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8. מערכת ההפעלה החדשה כוללת מספר מאפיינים חדשים שרובם כבר נמצאים במערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד, כגון תמיכה במכשירים בעלי מעבדים מרובי ליבות, אפשרות לבצע צילומי מסך, יכולת הרחבת זיכרון באמצעות מיקרו SD ותמיכה בתצוגות מסך ב-3 רזולוציות שונות.

בגירסה החדשה הוכפלה כמות השפות הנתמכות, כך שווינדוס פון 8 תומכת ב-50 שפות, וביניהן גם עברית.