אופרה מציגה: דפדפן ייעודי לטאבלטים

חברת התוכנה הכריזה על דפדפן חדש, מבוסס מגע, המיועד למחשבי לוח בלבד ואמור להיחשף בכנס CES השבוע

Opera
Opera | צילום: יח"צ

אופרה סופטוור הכריזה אמש (ב') על דפדפן חדש מבוסס מגע שפותח במיוחד עבור מחשבי לוח (טאבלטים). החברה מתכננת להדגים את הדפדפן החדש בתערוכת מוצרי האלקטרוניקה CES המתקיימת השבוע בלאס-וגאס. בינתיים, תוכלו להציץ בסרטון ההדגמה הקצר שפרסמה החברה:

 

המיקוד הוא, כמובן, בממשק המגע וההדגמה נראית ומתנהגת כמו דפדפן הספארי הנייד באייפד, רק שבמקרה הזה הדפדפן פועל על מחשב לוח עם מערכת אנדרואיד.

 

למרות שבאופרה קוראים לדפדפן אופרה לטאבלטים, ניתו להניח שהיישום לא ימצא את דרכו למכשירי האייפד בזמן הקרוב. ההנחיות של אפל מונעות מיישומים מלהריץ קוד משלהם. זה אומר שמתרגמי JavaScript וכלים אחרים העומדים בבסיסו של דפדפן אינטרנט הם מחוץ לתחום.

 

אופרה כן צלחה בהכנסת אופנה מיני לחנות היישומים של אפל, אבל אופרה מיני אינו דפדפן מלא ואינו מבצע עיבוד של HTML או JavaScript (אלו מתבצעים על שרתי הפרוקסי של אופרה).

 

עד כה שיחררה החברה רק פרטים מועטים על הדפדפן החדש אבל אם לשפוט על פי הסרטון מעלה מדובר בדפדפן אמיתי בו תמצאו גם גלילה וזום חלקים יותר, דבר שלא תמצאו בגירסת המיני של אופרה עבור מכשירי אפל הניידים. בעוד מדובר בסיבה שתמנע את אישור היישום בחנות היישומים של אפל, אלו הן חדשות טובות למשתמשי האנדרואיד והיצרנים המתכננים להציף את השוק במחשבי לוח זולים הפועלים על מערכת הפעלה זו.

 

אופרה הבטיחה מידע נוסף וכן יחידה להדגמות באירוע CES המתחיל ב-6 בינואר.

 

הפוסט פורסם במקור באתר Webmonkey ברישיון cc by sa.