Flash Player 10.2: לתת למעבד לנוח

גרסת הבטא החדשה של נגן הפלאש של אדובי מבטיחה ביצועים משופרים תוך ניצול חומרת הווידאו וחסכון במשאבי מעבד

צילום מסך מסרטון הדגמה של Adobe
צילום מסך מסרטון הדגמה של Adobe | צילום: adobe.com

חברת אדובי שחררה את גרסת הבטא הראשונה של נגן הפלאש Flash Player 10.2, עדכון שמתמקד בעיקר בשיפורי מהירות וביצועים. אחד החידושים הוא מה שאדובי מכנה "האצת חומרה Stage Video", שלטענתה "תפחית את מידת השימוש במעבד ותאפשר קצב פריימים גבוה יותר, שימוש מופחת בזכרון, ויותר דיוק ונאמנות למקור ברמת הפיקסל." האצת החומרה אכן עושה את כל זה, אם כי היעילות שלה תשתנה בהתאם לחומרה ולתוכנה שלכם.

 

את גרסת 10.2 בטא החדשה אפשר להוריד להתנסות מדף ההורדות של אדובי. היא נראית יציבה יחסית, אך קחו בחשבון שזו גרסת בטא ועשויים להיות בה באגים.

 

האצת החומרה Stage Video פירושה שהנגן יוכל לנצל את כרטיס המסך שלכם לא רק לפענוח חומרה של פורמט H.264 (כפי שעושה גרסה 10.1), אלא גם להמרת צבע, שינוי גודל ו-blitting (שילוב של מפות ביטים).

 

ההודעה לעיתונות של אדובי יומרנית למדי: "בעזרת Stage Video הצלחנו לגרום ללפטופים להציג וידאו HD 1080p בקצת יותר מ-0% ניצול של המעבד." למרבה הצער, לא ראינו תוצאות כאלה. אנו מודים שהצגת הסרטים היתה חלקה בגרסה זו, אך פלאש עדיין יצרוך לא מעט זמן מעבד. בהתבסס על הבדיקות שלי (במחשב מקבוק פרו עם פיירפוקס 4b7 וספארי 5, וכן במק פרו נייח עם אותם דפדפנים), ניצול המעבד אמנם פחת בגרסה החדשה, אך עדיין רחוק מאד מאפס. התוסף בגרסת 10.1 דרש 44-48 אחוזי מעבד, ואילו צפיה באותו הסרט עם גרסת 10.2 הורידה את הצריכה  ל-18-22 אחוזים. הרצה של אותו מבחן על ההדגמות האופטימליות של אדובי אף הראתה ביצועים גרועים יותר של 10.2, עם ניצול מעבד משתנה של 5 עד 60 אחוזים. יש לציין שגרסת הבטא החדשה עובדת טוב בהרבה על מערכת ההפעלה Windows, והאצת חומרה מלאה ב-Mac OS X דורשת גרסת Snow Leopard לפחות.

 

בקיצור, Flash 10.2 אמנם מפחית את השימוש במעבד, אך הוא לא עומד בהבטחות של אדובי. אף על פי כן, מדובר בקפיצת מדרגה במונחי ביצועים. חתימת המעבד הנמוכה לבדה מצדיקה את השדרוג, בהנחה שלא אכפת לכם להתקין גרסת בטא. אדובי טרם קבעה תאריך סופי לשחרור הגרסה הסופית.

 

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שכדי לנצל את כלי ה-Stage Video החדשים, יהיה על אתרים כמו יוטיוב ו-vimeo לשנות את נגני הווידאו שלהם. לכן, ייתכן שיעבור זמן עד שהשיפורים של Stage Video יבואו לידי ביטוי מלא במהלך הגלישה שלכם ברשת.

 

הגרסה החדשה מציעה, בנוסף, תמיכה ב-GPU (מעבד גרפי) באינטרנט אקספלורר 9 ותמיכה בתצוגת מסך מלא על גבי מסכים מרובים, כך שתוכלו לצפות בסרט על מסך אחד ולהמשיך לעבוד על אחר. גם סמנים מותאמים זוכים לתשומת לב בגרסה זו, אשר נותנת למערכת ההפעלה לעשות את העבודה במקום לצייר את הסמן בעצמה תוך דרישה של משאבים. הצגת הטקסט שופרה ונוספו לה עיבודים ברמת תת-הפיקסל, שיהפכו את הטיפוגרפיה לנעימה וקריאה קצת יותר.

 

נציין גם ש-Flash Player 10.2 Beta אינה מחליפה את גרסת Square שתומכת ב-64 ביט. אם תמיכה זו חשובה לכם, הישארו עם Square.

 

הפוסט פורסם במקור בבלוג WebMonkey ותורגם תחת רשיון קריאייטיב קומונוס, ייחוס-שיתוף זהה, cc by sa