תנו לגדול בשקט: אתר חדש עוזר להורים לאתר פדופילים

מאגר נתונים שעלה לרשת האינטרנט מאגד מידע על עברייני מין שפגעו בילדים בישראל. האתר הוקם ביוזמה פרטית של הורים שחוששים לשלום ילדיהם. "מדובר בהבעת אי אמון ביכולת המשטרה להגן על ילדים ולכן עליה לדאוג", אומרת עורכת הדין דנה פוגץ'

ילד שוכב
ילד שוכב | צילום: GettyImages/אימג'בנק

(06:03 דקות)

קבוצת הורים ממרכז הארץ החליטה להקים אתר אינטרנט בשם "תנו לגדול בשקט". האתר כולל מאגר נתונים עם מידע על מאות פדופילים - מורשעים, נאשמים וחשודים בעבירות מין בקרב קטינים בישראל. באתר ניתן למצוא תמונות, שמות של אותם אנשים ומידע אודות מקום מגוריהם.

 

לדברי יו"ר מרכז נוגה, עורכת הדין דנה פוגץ', מדובר ביוזמה פרטית ומכיוון שלהורים אין את מאגר המשטרה ברשותם, התוכן נאסף ומאוגד מנתונים שקיימים ברשת ובעיקר נלקח ממקרים שדווח עליהם בתקשורת. פוג'ץ אמנם אינה מסכימה ליוזמה האזרחית וסבורה כי מדובר בלקיחת החוק לידיים, אך היא עדיין מבינה את הצורך של ההורים בהקמת האתר.

 

"אין לי ספק שמי שצריך להיות באמת מוטרד מהאתר הזה היא משטרת ישראל כיוון שמדובר בהבעת אי אמון מוחלט ביכולת של המשטרה להגן על ילדים", היא אמרה. לדעתה, המדינה צריכה להוציא לפועל את היוזמה הזו ולהעלות מאגר נתונים דומה ולא האזרח הפשוט.