פיירפוקס יעצבו מחדש את המועדפים

המעצב הראשי של מוזילה מודה כי ממשק הדפדוף בין אתרים מועדפים של פיירפוקס לא השתנה כמעט בכלל. עתה הוא רוצה לשנות את השיטה מהיסוד

פסקה חדשה

 

המעצב הראשי של מוזילה מאמין כי הגיע הזמן לחשוב מחדש על הדרך בה אנשים גולשים באתרים מועדפים בדפדפן פיירפוקס. לאחר שקיבל השראה מהדרך שבה אתרים מועדפים מוצגים בדפדפנים אחרים, הציע המעצב שגרסאות עתידיות של פיירפוקס יכילו דרך לגשת לאתרים המועדפים ולהיסטוריית הגלישה ישירות מה-Home tab - ללא בר צידי או ללא חלון חדש.

 

כמובן, פיירפוקס 3.0 שינה לגמרי את הדרך שבה אנו גולשים באתרים המועדפים שלנו, בהיסטוריית הגלישה ובמידע אחר, בכך שהפך את כל המידע לזמין באמצעות מה שמכונה Awesome bar - בר הכתובת החכם בראש חלון הדפדפן. הוא פועל כמו תיבת חיפוש - מזינים בו ביטוי, מילה או אפילו אות, ופיירפוקס יכול במהירות למצוא את העמוד אליו התכוונתם. זו עדות ניצחת לדרך שבה החיפוש ברשת התעצב באמצעות הציפיות שלנו.

 

אך ככל שזה נוגע לדפדוף במועדפים ובהיסטורית הגלישה, פיירפוקס נשאר כמעט כשהיה, מאז הושק לראשונה לפני שנים. אכן, יש כמה פיצ'רי תיוג חדשים וממשק שעובד בצורה חלקה מעט יותר, אבל דרך הפעולה הבסיסית - פתיחת חלונית צד נפרדת כדי לגשת להיסטוריית הגלישה או לרשימת האתרים המועדפים - נותרה בפיירפוקס 3.5 כפי שהיתה בפיירפוקס 1.0. המעצב הכללי של מוזילה עבור פיירפוקס, אלכס פאאבורג, אומר כי זה זמן לחשוב מחדש על החוויה כולה.

"להפוך את המועדפים לאינטרנט הפרטית שלכם"

 

"אנחנו רוצים שמשתמשים יוכלו לנווט מה-Home Tab לאתרים המועדפים עליהם ולתגים שהם יצרו במיוחד", כתב פאאבורג בפוסט בבלוג של מוזילה.

 

המשמעות היא, מנקודת מבט עיצובית, שגרסאות עתידיות של פיירפוקס ככל הנראה יכללו דרך להגיע למועדפים ישירות מה-Home tab, ולא באמצעות ניווט צידי נפרד או בתוך חלונית פנימית. האתרים המועדפים עליכם, אם לתאר זאת בצורה ויזואלית, יהפכו לחלק מהרשת - "האינטרנט הפרטית שלכם".

 

כדי להבין על מה פאאבורג מדבר, חשבו על שתי הדרכים העיקריות בהן אתם מוצאים את מה שאתם מחפשים במחשב: דפדוף וחיפוש. ה- Awesome bar נופל תחת קטגוריית החיפוש, ואילו המועדפים, בין אם הם נצפים כתפריט דרופ-דאון ובין אם כפאנל ניווט צידי, הם ממשק דפדוף.

פסקה חדשה

 

פאאבורג אומר בפשטות שיש דרכים טובות יותר לדפדף מאשר תפריטי דרופ-דאון וניווט צידי. גרסת ההדגמה הראשונית של פאאבורג לחידוש חווית המודפים בפיירפוקס נראית דומה מאד לעמוד פיצ'ר גלישה מהירה של אופרה. הכוונה היא לתצוגת רשת (grid) של האתרים אליהם גלשתם הכי הרבה, בעזרת תצוגת תמונות מוקטנות שיאפשרו הצצה מוקדמת לעמוד הכתובת. גישה זהה אומצה על ידי דפדפן ספארי של אפל ועל ידי דפדפן גוגל כרום.

 

ההבדל, במקרה הזה, הוא שבעוד שגלישה מהירה ונגזרותיה מציגות את האתרים שאתם מבקרים בהם בתדירות הגבוהה ביותר, ברעיון של פאאבורג, תוכלו לראות את כל המועדפים שלכם.

פסקה חדשה

 

היתרון של ממשק מבוסס גלישה-מהירה לאתרים מועדפים אינו טמון רק בקלות ובמהירות הגישה, אלא גם יש לו משמעות בכך שהגיה למועדפים שלכם יכולה להיות פשוטה בדיוק כמו ללחוץ על כפתור Back. לדוגמה, אם אתם מדפדפים על המועדפים שלכם כרשימת תמנונות מוקטנות ואתם מקליקים תוך כדי על אחד הלינקים כדי לקרוא את הנעשה באתר כלשהו, לחיצה על פתור Back תחזיר אתכם לעמוד התמונות המוקטנות ובו כל המועדפים.

 

תפריט הניווט הצידי מאפשר לכם לעשות משהו דומה - לעבור מאתר אחד לשני. אבל מסך הצד תופס נפח נדל"ני יקר במקום שנשאר לגלישה בעמוד הדפדפן, ואם יש משהו שלמדנו במהלך השנים, הוא שכפתור back הוא נכס ממשקי חשוב ברשת.

 

הממשק שפאאבורג מציע לא רק מוסיף את כפתור החזרה לעסקה, אלא גם יש לו פטנציאל גדול כשהוא מתממשק עם Weave, כלי הסנכרון של מוזילה עבור פיירפוקס, שנמצא עדיין בשלבי ניסוי. דמיינו שאתם מסוגלים לשבת מול כל מחשב שהוא, להתחבר ל-Weave ולקבל תצוגה ברת-גלישה של כל המועדפים שלכם המופיעים במרחק נגיעה. כמובן, כפי שפאאבורג טורח ליידע, הדבר עשוי ליצור מספר בעיות פרטיות שעל Weave לפתור לפני שתרחיש זה יהפוך למציאות, אבל הרעיון הכללי נמצא שם.

 

אין שום בטחון שהדגמים הראשוניים הללו ימצאו את דרכם בסופו של דבר לגרסה הבאה של פיירפוקס, אך ללא קשר למתי הם יגיעו, אנו מצפים להם כדרך טובה יותר לגשת להיסטוריית האתרים המועדפים שלנו.

קרדיט

 

הפוסט פורסם במקור בבלוג WebMonkey והוא תורגם תחת רשיון קריאייטיב קומונס ייחוס שיתוף זהה, cc by sa