Asus EEE מתמודד עם חלונות 7

מחשבים אולטרה ניידים מסוגו של Asus EEE PC אמנם מתקשים להריץ מערכות הפעלה כבדות כמו ויסטה, אולם באופן מפתיע התברר כי עם גרסת הפרה-בטא של Windows 7 הם מתמודדים לא רע

הגרסה הראשונית של מערכת ההפעלה Windows 7 שהושקה לפני כשבוע, ממשיכה לעורר הדים. נראה כי מערכת ההפעלה החדשה עשויה להיות רזה משמעותית מחלונות ויסטה. הדבר התברר לאחר שמיקרוסופט חילקה למשתתפי כנס המפתחים תקליטורים עם גרסה מוקדמת מאד של מערכת ההפעלה העתידית שלה - וג'ואנה סטרן מהאתר laptopmag.com החליטה לבדוק עד כמה מערכת ההפעלה החדשה מסוגלת לעבוד עם מחשבים חלשים.

סטרן התקינ ה את חלונות 7 על המחשב הזעיר שלה, מדגם ASUS Eee PC 1000H, עם מעבד אטום של אינטל במהירות 1.6GHz וזכרון פנימי בנפח ג'יגה בייט אחד.

נוחה יותר מויסטה, מהירה יותר מ-XP

לדברי סטרן, למערכת לקח 58 שניות לעלות - זמן סביר יחסית למחשבים יותר חזקים, וכמו כן גם ביחס ל-Windows XP. בנוסף, היא מתארת את המערכת כדומה באופן בולט לויסטה, ומציינת לחיוב את מנהל חיבורי הרשת של ווינדוס 7, שלטענתה הרבה יותר נוח מזה שהיה בויסטה.

סטרן התייחסה גם לביצועים של המחשב מבחינת מהירות, ומציינת שהמערכת עבדה באופן חלק כאשר עשתה מספר פעולות במקביל, ביניהן צ'ט בסקייפ, כתיבת פוסט בוורדפרס, עריכת תמונות ב-GIMP, והעלאת קבצי וידאו באמצעות תוכנת FileZilla. את הביצועים הגרפיים היא בחנה באמצעות קטעי וידאו באתר Hulu.com, ואלו נוגנו בצורה חלקה. עם זאת, וידאו בהבחנה גבוהה (HD) שהורידה למחשב, נוגן באופן מקוטע. בעיה דומה היתה גם בעת השימוש בשיחת וידאו דו כיוונית בסקייפ - המערכת התקשתה גם לקבל וגם לשדר וידאו.

סטרן מסכמת ואומרת שמדובר במערכת הפעלה טובה בסך הכל, אף שבשלב זה לא תעבור להשתמש בה במקום ב-XP. הנקודה המרכזית שהיא מציעה לשיפור היא ההתמודדות של המערכת עם מעבדי אטום.