העסקיים של נוקיה

שני טלפונים חדשים שיצרנית הסלולר השיקה היום - E71 ו-E66 - משנים את פילוסופיית השימוש במכשירים הניידים. ומה עם נוקיה בעל מסך מגע? חכו לסוף השנה

לאחר שבועיים במהלכם דלף מרבית המידע עליהם לרשת, חשפה היום נוקיה באופן רשמי את צמד הטלפונים העסקיים החדשים מסדרת E - נייד בעל מקלדת QWERTY מלאה בשם E71, וסליידר דק בשם E66. שני המכשירים הם הראשונים ליישם חזון טכנולוגי חדש, במרכזו כוונת החברה לאפשר ללקוחותיה גישה נוחה לכל חשבונות המייל שלהם מהנייד. שני המכשירים יהיו זמינים החל מחודש יולי, ויעלו כ-350 יורו.

"עד סוף השנה נציג גם סלולרי בעל מסך מגע", הבטיח סורן פיטרסן, סגן נשיא בכיר לענייני מכשירים בחברה, לעשרות העיתונאים המאוכזבים קמעה שהתאספו הבוקר בלונדון להשקת המוצרים החדשים. על השאלה מדוע חברה כמו נוקיה מתקשה בשנים האחרונות להביא בשורות בסדר גודל אייפוני, ענה פיטרסן כי נוקיה היא חברה גדולה שנוטה להתנהל באורח סולידי, ומעדיפה לפתח את המוצרים שלה באופן הדרגתי לאורך זמן, ולא לעסוק בטכנולוגיות שיוצרות באזז שנמשך חודשים ספורים ואחר כך דועך.

עד היום מכרה נוקיה למעלה מ-10 מיליון יחידות של מכישרים מסדרת E, סיפר פיטרסן, וטען כי מתוך 700 מיליון חשבונות אימייל עסקיים ו-800 מיליון חשבונות פרטיים שקיימים היום בעולם, רק אחוזים בודדים נהנים מגישה דרך מכשירים ניידים - מעגל משתמשים אותו מקווה נוקיה להרחיב באמצעות המוצרים החדשים. אחד החידושים המרכזיים שהם מציעים, שאמור לסייע בכך, הוא האפשרות להתחבר לחשבונות דואר אלקטרוני אצל כ-1000 ספקי שירות באמצעות הקלדת כתובת וסיסמה בלבד, ללא צורך בהגדרה ידנית של פרמטרים נוספים.

דגש על משימות, פחות על אפליקציות

מיקו פלטולה, בכיר מנוקיה ששוחח עמנו, סיפר כי מבין שני המכשירים הוא מעדיף את E71, כיוון שמקלדת ה-QWERTY הוא דבר ממכר. לשאלתנו במה עדיף ה-E71 על פני מתחרים מבוססים כמו הבלקברי, הוא ענה כי למכשיר יש עדיפות טכנית בתחומים מסוימים, למשל היותו דק בכ-4 מ"מ ממרבית המכשירים המקבילים של יצרנים אחרים, וכן העובדה שהוא מתאים גם לשימוש בידורי ולא רק לצרכים עסקיים.

לשאלתנו במה מחדשים המכשירים לעומת הדור הקודם, אמר פלטולה כי הם מביאים שינוי בפילוסופיית השימוש ששמה דגש גדול יותר על משימות במקום על אפליקציות. הוא הדגיש כי יכולות הניווט של המכשירים החדשים שופרו לעומת הקודמים, וכעת הם שימושיים גם עבור הולכי רגל, וטען כי התוכן האינטרנטי שהמשתמשים צורכים דרך מכשירי הסלולר יהפוך הרבה יותר רלבנטי כיוון שכעת ניתן להתאים אותו לנתוני הזמן והמקום של המשתמש.

הכותב היה אורח חברת נוקיה בלונדון