המלחמה חזרה באינטרנט

החיזבאללה פתח אתר בעברית. האקרים ישראלים כבר תוקפים אותו

ארגון החיזבאללה העלה לאינטרנט אתר בשפה העברית. באתר, שכתובתו היא http://moqavemat.ir/?lang=he, באתר, היושב על שרת איראני, ניתן למצוא חדשות המתעדכנות באתר, פרשנויות שונות, ואת תמונת היום.

העלאת האתר מהווה עליית מדרגת במלחמה הפסיכולוגית שמנהל הארגון נגד ישראל, על בסיס תיאוריית קורי העכביש של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה. לפי תיאוריה זו, החברה הישראלית מפוצלת וחלשה, ותביא להתמוטטות מדינת ישראל מבפנים. בחיזבאללה מזהים את הדמוקרטיה ואת התקשורת החופשית כנקודות תורפה.

אתר החיזבאללה מחולק לקטגוריות "עמוד יסודי" (כך במקור), "חדשה", "מדווח", "ניירות", "כאלאנדאר", ו"דו"ח של דמות". באתר ניתן להבחין בכתיבה מגמתית, ובשיבושי עברית רבים.

חלק החדשות מחולק ל"חדשות בכירות" וחדשות מתפרצות, בהן גם ידיעות כדוגמת "450 נכים חדשים לצה"ל כתוצאה מהמלחמה בלבנון". בידיעות השונות לא נמצא שם כותב הידיעה, אך ניתן להגיב בטוקבקים. לפי המספור באתר, עד כה ביקרו בו כ-339 אלף איש. הבוקר קשה מאוד, עד בלתי אפשרי להיכנס לאתר החיזבאללה, שקורס שוב ושוב. ככל הנראה, זוכה האתר החדש לטיפולם המסור של האקרים ישראלים, או גורמים המועסקים במשרדי הממשלה השונים.

פרופסור גבי וימן, מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, מחבר הספר "טרור באינטרנט", אומר הבוקר ל"גלובס", כי החיזבאללה למעשה פועל באינטרנט מזה 8 שנים, אמנם לא בשפה העברית, אך בהחלט פונה לאוכלוסייה הישראלית.

"אחד מראשי החיזבאללה אמר בעבר שהאינטרנט משמש לתעמולה עבורינו". "האתר בעברית אולי שולי, אבל הוא במערכת תעמולתית עשירה. הם מפעילים 50 אתרים שונים בכדי שאם אתר אחד יקרוס, יהיה אתר אחר במקומו", אומר וימן.

וימן סבור כי קהל היעד החשוב לחיזבאללה הוא דווקא זה הלבנוני - ניסיון ליצור אהדה לחיזבאללה, מאבק לניצחון, תמיכה ויכולת שלא להציג נזקים.

"באתרים אחרים של החיזבאללה יש השקעה גדולה יותר, אבל פה יש הצגת כוח", אומר וימן. הוא גם מציין כי הפנייה החזקה ביותר מצד החיזבאללה היא לילדים, באתרים בשפה הערבית.