יש המנון חדש לאתרי השיתוף הישראליים

מטה המאבק של משתפי הקבצים אימץ שיר של שרית חדד כהמנון הרשמי. הקליפ המלא יופץ לראשונה היום בערב. פרסום ראשון

אתרי השיתוף הישראליים אימצו הימנון חדש למאבק ההשרדות שלהם. את ההמנון שרה שרית חדד, לא פחות, והוא יחשף היום לראשונה באתר מטה המאבק של אתרי השיתוף.

השיר (המלווה בקליפ) הופק כפרויקט התנדבותי לפני יותר משנה על ידי משה יוםטוב, במאי פרסומות לשעבר שעזב את המקצוע ופועל היום למען מטרות חברתיות. השיר לא נחשף מעולם בכלי התקשורת, וככל הנראה היה נגנז לחלוטין אלמלא החלטת בית המשפט בחיפה לגבי השהיית פעילותם של אתרי השיתוף.

לשיר של חדד קוראים "אחי, הכל בסדר", והוא מבוסס על השיר "אצלי הכל בסדר" של בועז שרעבי ושמרית אור (שגם כתבה את המילים המחודשות). בין היתר, עוסק השיר במכת העוני במדינה ובאחדות הנדרשת לשיפור המצב. לקליפ שלו, כפי שיופץ הערב באתר המאבק וברשתות השיתוף, צורפו כתוביות ומסרים מטעם אתרי השיתוף.

"זה שיר של תקווה שאנחנו שמחים לאמץ"

"הכל התחיל אחרי הרעש התקשורתי שעוררה התביעה נגדנו", מספר אמיר חיים, מפעיל אתר השיתוף המנוח להלה. "המון אנשים פנו אלינו בניסיון לעזור ולהביע תמיכה. אחד מהם היה יוםטוב, שהציג לנו את הקליפ של שרית ומייד התלהבנו".

איך השיר קשור לשיתוף קבצים? חיים מסביר: "זה שיר שהקליטה שרית חדד למען צדק חברתי, שאנחנו שמחים מאוד לאמץ. זהו שיר של תקווה, שמסמל עבורנו את המאבק למען הצדק החברתי ואתרי השיתוף".

"השיר לא מדבר רק על עוני ורעב גשמיים", מנמק חיים, "עוני זה לא רק מחסור באוכל, אלא גם עוני תרבותי ורוחני. מי שאין לו כסף למצרכי מזון – אין סיכוי בעולם שיהיה לו כסף למוסיקה ולתרבות. מחירי התקליטים והמאבק נגדנו יקחו לאלה שאין להם גם את הזכות לתרבות".

שרית חדד יודעת שהפכה לסמל למאבק?
" אני לא יודע, אבל זה לא ממש משנה. היא שרה את השיר הזה כניסיון להאבק באי-צדק חברתי, מאבק שאנחנו רואים את עצמנו חלק טיבעי בו." סוכנה האישי של שרית חדד, אבי גואטה, מסר בשם שרית כי "היא אינה תומכת בדברים לא חוקיים". "לגבי הקליפ, היינו מעדיפים שלא יפורסם משום שאיננו מרוצים מהתוצאה הסופית".

גם יוםטוב, מפיק הקליפ, לא רואה בעיה כלשהי עם אימוץ השיר של חדד למאבק אתרי השיתוף. "במצב הנוכחי בישראל, אנחנו חיים בשלטון המיעוט על הרוב. אני מאמין בכל דבר שהוא נצחון הרוב. אני חושב שסתימת הפיות הנוכחית חייבת לצאת החוץ וכולם צריכים לדעת על זה. השיר הזה הוא הזדמנות טובה", הוא מספר לחיים ברשת.

בקליפ תוכלו לצפות החל מהשעה שמונה בערב באתר מטה המאבק וברשת אימיול. בנוסף, יפורסמו באתר מבחר ברכות "שנה טובה" מפי סלבריטאים ישראליים.