יש יורש ל-WarezFAW

חלק מהצוות שבנה את אתר WarezFAW ז"ל, העלה אתר חלופי. הפעם, לטענתם, מדובר באתר חוקי לגמרי

אתמול (ד') הוסר מהרשת אתר WarezFAW, אחד מאתרי שיתוף הקבצים הפופולריים ביותר בישראל על פי בקשתה של אלי"ס, האגודה להגנת יצירות סינמטוגרפיות, ששמה בלבד מספיק בכדי להעביר רעד בגופו של כל משתף קבצים ישראלי.

כל זאת שלושה ימים לאחר שאתרי שיתוף הקבצים הישראלים LionNetworks ולה-לה נסגרו על פי צו מניעה של בית המשפט, שהתקבל לבקשת עורכי הדין של תעשיית הבידור הישראלית.

הערב העלה חלק מהצוות שהפעיל את WarezFAW את אתר NFoil.com, שלטענת מפעיליו הינו אתר חוקי לגמרי. לא תמצאו שם קישורים להורדות מאימיול או ביטורנט, אבל כן תמצאו ביקורות סרטים שתואמות את אלה המופצים ברגע זה ברשתות השיתוף.

אחד ממפעילי האתר, שביקש לא להיות מזוהה בשמו, אמר כי בניגוד לאתרים הישראלים האחרים שנסגרו, הם לא קיבלו צו מניעה מאלי"ס. "אחרי הבלאגן עם LionNetworks ולה לה פנינו מיוזמתנו לאלי"ס בפקס וביקשנו מהם שיכנסו לאתר ויגידו אם יש בו משהו לא בסדר" הוא אומר לחיים ברשת. "אמרנו להם שאנחנו רוצים להיות חוקיים וביקשנו שיגידו לנו אם יש משהו בעיתי ב- WarezFAW שדורש שנסיר אותו" (לצפיה בעותק המכתב, קובץ Doc).

ומה היתה התגובה שלהם?
"הם חזרו אלינו טלפונית ואמרו לנו שהכל לא חוקי באתר ודרשו מאיתנו להוריד אותו. הם איימו שאם אנחנו לא מורידים את האתר באותו היום, אנחנו הולכים להיתבע. כל זאת למרות שלפי מיטב ידיעתנו והבנתנו לא היה באתר כל חומר לא חוקי".

אם הכל בסדר באתר, למה לדעתכם הם אמרו לכם להוריד אותו?
"אנחנו לא יודעים. זו נראית סתם בריונות לשמה. כבר מזמן אין לנו קישורים לקבצים להורדה ובפקס ששלחנו הבענו רצון כנה להיות חוקים לגמרי, לא רצינו להסתבך".

מה ציפיתם שאלי"ס תעשה?
"לפני חצי שנה, למשל, כשנציגים מחברת המשחקים אטארי פנו אלינו והתלוננו על כמה משחקים שהיו מוגנים בזכויות יוצרים, מחקנו את כל הלינקים למשחקים הבעיתים בהתאם לבקשה שלהם. העניינים יושבו בשלום. היינו מוכנים לעשות דבר דומה גם הפעם, ולעבור עם אלי"ס על כל הדברים שלדעתם הם בעיתיים, אבל הם פשוט אמרו לנו לסגור את האתר כולו בלי הסברים. ככה לא מתנהגים."

אבל בכל אופן האתרים שלכם סייעו, ומסייעים, לאתר קבצים באימיול.
"כבר מזמן אנחנו לא נותנים לינקים וגם לא את שם הקובץ באימיול. מי שרוצה לחפש את הקובץ צריך לעשות פאזל מהפרטים השונים. באותה מידה הוא יכול לקחת שם של סרט מתוך אתר ביקורות סרטים ולחפש גם אותו באימיול".

ומה יהיה אם אלי"ס תדרוש מכם להסיר את הפרטים האלו מ- NFoil?
"אנחנו לא נהיה מוכנים להסיר אותם. שיעשו מה שהם רוצים. אין להם קייס והפעילות הזו חוקית למהדרין ומבוססת על מודלים של אתרים אחרים כמו nForce.nl, שמעולם לא נתקלו בבעיות".

מה יש באתר החדש?
"ראשית, אין ב-NFoil קישורים להורדות ואנחנו לא נארח אצלנו קבוצות שעוסקות בהפצה, קידוד או תרגום של סרטים. שנית, הוספנו לאתר תכנים חדשים לגמרי כמו משחקי און ליין ומדור הכרויות. יש אצלנו אפילו לינקים לקניה של הסרטים והדיסקים באינטרנט. אבל לב ליבו של האתר יהיה ביקורות סרטים."

מה יהיה עם הקהילה שהתגבשה ב-WarezFAW?
"העברנו את כל הפורומים הישנים ל- NFoil. לא חבל על עשרות אלפי ההודעות שכבר נכתבו?".

תגובתה של אלי"ס לא הושגה עד לרגע פרסום הכתבה.