חצו את הגבול? הפוסט הסאטירי של התאגיד מעורר סערה ברשת

מעלים הילוך לקראת הבחירות: האם בתאגיד השידור הציבורי חצו את גבול הטעם הטוב או שמא מדובר בסאטירה לגיטימית? פוסט חדש שהעלו שם בשעה האחרונה מעורר תגובות עזות ברשת

"יזכור": מתוך הפוסט הסאטירי של כאן,
"יזכור": מתוך הפוסט הסאטירי של כאן, | צילום: "יזכור": מתוך הפוסט הסאטירי של כאן,

רק לפני שבוע פתחו בתאגיד השידור הציבורי "כאן" עמוד פייסבוק סאטירי ייעודי בשם "שם" וכבר הם לומדים בדרך הקשה כי כל אחד אמנם יכול לפתוח עמוד פייסבוק, אבל בכל הנוגע לסאטירה - נראה שהכללים מעט שונים.

 

פוסט שהעלו שם לפני שעה קלה מצליח לעורר תגובות קשות מכל צידי הקשת הפוליטית ברשת. הפוסט המדובר, שעלה תחת הכיתוב "שלום, חברים, נפרדים מפליטי הפריימריז", לועג לכמה חברי הכנסת מהליכוד שנבחרו למקומות לא ריאליים בפריימריז של המפלגה שנערך אמש(ג').

 

הפוסט המדובר שעלה ב
הפוסט המדובר שעלה ב"שם" | צילום: צילום מסך/ עמוד הפייסבוק "שם"
איוב קרא
איוב קרא | צילום: צילום מסך/ עמוד הפייסבוק "שם"
ד
ד"ר ענת ברקו | צילום: צילום מסך/ עמוד הפייסבוק "שם"

לתוך אלבום שנשא את השם "שלום חברים", הועלו תמונותיהם של שלושת חברי הכנסת: נאווה בוקר, ירון מזוז וד"ר ענת ברקו, כמו גם תמונתו של שר התקשורת, איוב קרא כשפניהם מופיעים על רק שחר ומעל נכתב באותיות גדולות "יזכור". כמובן שהקונוטציה ליום הזיכרון לא ממש נעצרה שם, ובצידי התמונה הופיע אף נר דולק כמקובל בתמונות של ימי זכרון.

 

 

ירון מזוז
ירון מזוז | צילום: צילום מסך/ עמוד הפייסבוק "שם"

והתגובות הזועמות לא איחרו לבוא. גולש אחד כתב: "איש לא יחשוד בי שאני תומך ליכוד. אני איש שמאל גאה. אבל באמת שהפרסום הזה הוא סר טעם, פוגעני ורע...לא תמיד סאטירה מצדיקה כל נוסח וביטוי", גולש נוסף כתב: "באמת הגזמתם אפילו ביחס לעלובים שהם. לקחתם את הסאטירה צעד רחוק מדי" ואחר ציין: "אם היו עושים את זה מדינות זרות או לחכים בשמאל המדינה הייתה רועשת , בושה וחרפה" .

 

פנינו לתאגיד שידור הציבורי לקבלת תגובה, ובמידה וזו תגיע נצרף אותה לכתבה.