החברה הישראלית שחושפת את האמת מאחורי נתוני המכירות של אמזון

החבילות נערמות
החבילות נערמות | צילום: iStock

הסטארטאפ הישראלי Feedvisor, המתמחה בטכנולוגית תמחור דינאמית עבור קימעונאים ברשת, פירסם דו"ח מיוחד המספק הצצה למספרים האמיתיים מאחורי ענקית מכירות האונליין האמריקאית אמזון. הדו"ח מתבסס על סקר עליו ענו כ-1200 מוכרים באמזון וחושף, בין היתר, כי החשש הגדול ביותר של המוכרים באמזון הוא דווקא מפני אמזון עצמה.

 

Feedvisor נוסדה בשנת 2011 ומצהירה על עצמה כחברה הראשונה בעולם בתחום האלגו-קומרס (Algo-Commerce), כשהיא עושה שימוש בביג דאטה ביחד עם תוכנה שמבצעת החלטות מבוססות אלגוריתמים לתמחור לעסקים בעולם האון ליין כמו גם לחיזוי טרנדים קמעוניים עתידיים.

בסקר התבקשו המוכרים לענות על מספר פרמטרים בין היתר, האם הם מוכרים באתרים נוספים מלבד אמזון. עולה כי 20% בלבד מהם מסתפקים רק במכירות הנעשות דרך אמזון. למעלה מ-50% מוכרים במקביל ב-Ebay, ו-34% מחזיקים אתר משלהם. 17% מהנשאלים דיווחו כי הם מוכירם גם בוולמארט ומספר דומה ציין כי הוא מחזיק חנות גם בשופיפיי.

 

 

פלטפורמות נוספות
פלטפורמות נוספות | צילום: צילום מסך-

נראה כי התחרות בשוק המסחר המקוון, לא מותירה ברירה לסוחרים אלא להעלות הילוך ולפחות 38% מהם ציינו כי בשנה הקרובה הם מתכננים להתחיל למכור מוצרים בפלטפורמות אחרות מלבד אמזון. הפרט המעניין הוא כי 36% מהמוכרים ציינו שהם מתכוונים להתחיל למכור השנה גם ב-Walmart, מי שמצטיירת כמתחרה העולה של אמזון בתחום הרכישות המקוונות בארה"ב. 32% ציינו שהם ייצרפו מוצרי Private Label. ו-14% ציינו שהם יגייס עובדים נוספים.

זווית נוספת שעלתה במחקר היא נתוני ההכנסות. מסתבר שרובם המוחלט של המוכרים (כ- 60%) דיווחו בסקר כי מכניסים פחות מ-250 אלף דולרים בשנה:

 

מה מחזור ההכנסות של חנויות באמזון?
מה מחזור ההכנסות של חנויות באמזון? | צילום: צילום מסך-

כ-12% דיווחו על הכנסות של בין 250-500K, וקרוב ל - 9% מכניסים בין 500K-1M. מנגד כ 8% דיווחו על הכנסות של בין 1M-2M, כמעט 7% מכניסים בין 2M-6M ואילו 1% מכניסים בין 6M-10M. פרט מעניין הוא שכ --3% מהמוכרים באמזון מדווחים על הכנסות מרשימות של מעלה מ-10 מיליון דולרים בשנה. אז כיצד מגיעים לנתונים כאלו? ובכן , מסתבר שלא בכוחות עצמכם.

 

מהדו"ח עולה כי ברובם המוחלט של החנויות באמזון עובדים עד 5 עובדים (73%). כ-10% אחוזים מבעלי החנויות מעסקים בין 6-10 עובדים, 10% נוספים מעסיקים בין 11-50 עובדים. רק 4% מהמוכרים מעסיקים כ-100 עובדים ומעלה.

 

מה מקורות הידע למוכרים
מה מקורות הידע למוכרים | צילום: צילום מסך-

הדו"ח בדק גם היבטים אישיים, כגון דאגות ולבטים לפני פתיחת חנות מקוונת. מהדו"ח עולה כי תחרות מצד אמזון עצמה (38%), עמלות המכירה (33%) וביקורות שליליות מלקוחות (32%), הם שלושת הפרמטרים המדאיגים ביותר מצידם של הסוחרים.

 

 

מה מדיר שינה מעיניי המוכרים באמזון?
מה מדיר שינה מעיניי המוכרים באמזון? | צילום: צילום מסך-

הנתון הזה אמור להדליק נורה אדומה בקרב ציבור המוכרים ואמזון עצמה, בעיקר ומאחר ובסקר המקביל שנערך שנה שעברה ציינו כ-28 אחוז מהמוכרים שהשתתפו כי דאגתם הגדולה ביותר היא שאמזון תשלול מהם את זכויות המכירה בפלטפורמה. בשנה שחלפה נראה כי מעמדה של אמזון השתנה מעט, ומהבוסית הגדולה זו הפכה גם למתחרה הקשוחה מכולם שנוגסת בכל המוכרים בפלטפורמה עצמה.

 

 

מה מוכרים מעדיפים למכור באמזון?
מה מוכרים מעדיפים למכור באמזון? | צילום: צילום מסך-

עוד מגלה הדו"ח שפירסמה החברה כי נראה שתחום המוצרים לבית ולמטבח נחשב אטרקטיבי בקרב המוכרים עם לפחות 18 אחוז מהעונים לסקר שהצהירו כי זה הענף העיקרי בו הם פעילים. צמודים בהמשך עם תשעה אחוזים כל אחד נמצאים ענפי הביגוד ומוצרי הטיפוח.