פייסבוק מציגה: הגדרות פרטיות חדשות בדרך

פייסבוק זכתה בעבר לביקורת נוקבת על שינויים במנגנון הפרטיות שלא הובהרו דיו למשתמשים. לקראת עדכון גדול בתנאי השימוש שייכנס לתוקף ב-1.1 הקימה החברה עמוד מידע ובו מפורטים כל השינויים הצפויים ומשמעותם

פייסבוק
פייסבוק | צילום: יח״צ
לייק פייסבוק
לייק פייסבוק | צילום: Shutterstock

משתמשי פייסבוק ברחבי העולם קיבלו היום הודעה על כך שהמשך פעילותם באתר מהווה אישור של תנאי השימוש והפרטיות החדשים של החברה. פייסבוק זכתה בעבר לביקורת נוקבת על שינויים שלא הובהרו, ביניהם כאלו שחשפו תכנים של משתמשים ללא רצונם.

 

לעוד גאדג'טים, חדשות, סרטונים ויראליים ועוד בזמן אמת - בקרו בדף נענע10 Online בפייסבוק

 

בסיבוב הנוכחי בעדכוני המערכת הבלתי נגמרים שלה הקימה פייסבוק עמוד תחת הכותרת Privacy Basics, שמטרתו לעזור למשתמשים שאינם בעלי רקע מחשובי לנסות ולהבין איך מנגנון הפרטיות החדש עובד וכיצד ניתן להגדיר אותו באופן שלא יסתיים במפח נפש ויגרום למשתמשים להרגיש חסרי שליטה על המידע הפרטי שהם משתפים ברשת החברתית.

לעוד כתבות שאולי יעניינו אתכם:

שוטרים וגנבים: השוטר ששלח יד לקופה
חשיפה אמנותית: הצגה מול קהל עירום

 

"את/ה האחראי/ת. אנחנו כאן כדי לעזור לך לקבל את החוויה שאת/ה רוצה" נכתב בפתח העמוד שלוקח את המשתמש דרך הצעדים הנחוצים להגדרה בהתאם להעדפות הפרטיות, בסדרה של מיני-מדריכים אינטראקטיביים ב-3 קטגוריות: "מה אחרים רואים אודותיך", "האינטראציה של אחרים איתך" ו"מה שאתה רואה". שינוי מהותי נוסף הוא העדפות הפרסום, שמעתה ילוו משתמשים במעבר בין מכשירים שונים.

 

בין היתר ניתן למצוא שם מידע לגבי האופן בו נאסף מידע על מיקומים והשימוש שנעשה בו בסלולר, פירוט לגבי האופן בו יכול לשמש כפתור ה-Buy החדש לקנייה מבלי לעזוב את הרשת החברתית, הסברים אודות האופן בו נתונים כמו רמת הקליטה ומצב הסוללה גורמים לשינויים באפליקציות ייעודיות של פייסבוק וכן מידע נוסף על האופן בו חולקת פייסבוק מידע בין השירותים הפופולריים האחרים שבבעלותה כגון אינסטגרם ו-WhatsApp.

 

בשורה התחתונה, פייסבוק תמשיך לסחור במידע הפרטי שלנו ובהיסטוריית הגלישה שלנו, לא רק בעמודים שלה כמובן, לטובת שותפיה העסקיים השונים והמרובים. לטענת החברה מחוייבים אותם שותפים לסודיות נוקשה, אבל המידע שלנו עדיין חשוף לכל מי שפייסבוק תאשר לו גישה (או ליתר דיוק, תמכור לו גישה). בעמוד מובהר גם כי פייסבוק אכן עוקבת בעיון אחרי אתרים ואפליקציות של כל צד שלישי בו נבקר, בתנאי שהטמיע בעמודיו את הרכיב הרלוונטי מתוצרתה.

 

בעדכון זה פייסבוק שמה סוף גם לרעיון הדיסקליימרים המגוכחים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפיד, שמעולם לא היו בעלי תוקף משפטי ממשי, ומבהירה כי כל מידע שנתרום לשרתיה הופך הלכה למעשה נגיש לה, לכל מטרה שתרצה. משמעות הדבר היא כי אין לכם בעלות בלעדית על התכנים מרגע שבחרתם לחלוק יצירה מכל סוג שהוא ועד לרגע שתמחקו אותה, מטקסט, דרך תמונה ועד סרטונים ותכנים אחרים. הבעלות על החומרים עודה שלכם, אבל בעצם השימוש אתם מעניקים לפייסבוק רשיון בלתי מוגבל לעשות בחומרים שימוש מבלי לשלם כל פיצוי.

 

השינויים ייכנסו לתוקף ב-1.1.2015, וניתן להערך אליהם כבר עתה. לכל המידע בעמוד Privacy Basic לחצו כאן.