מסינית לעברית בזמן אמת: התרגום הסימולטני מגיע לסקייפ

החברה הדגימה את הכלי החדש לפני כחצי שנה, עם יכולת תרגום סימולטנית בזמן אמת ובמהלך וידאו צ'ט. משתמשים יכולים להירשם לבדיקת גרסת הבטא של השירות כבר מרגע זה

לוגו סקייפ
לוגו סקייפ | צילום: Public Domain

יכולת התרגום הסימולטני הקולי של סקייפ מתקרבת למשתמשים: לאחר שהדגימה אותה באופן פומבי בסוף מאי האחרון, מיקרוסופט פתחה הבוקר (ג') את ההרשמה לגרסת ההדגמה של השירות, שככל הנראה תשוחרר עד סוף השנה. החברה עדיין לא פרסמה את מועד ההשקה המיועד לגרסת הבטא או הגרסה הסופית שתהיה זמינה לשימוש לקהל הרחב. גרסת הבטא מוגבלת כעת למחשבים אישיים וטאבלטים המריצים את ווינדוס 8.1 בלבד. בהמשך היא צפויה לתמוך בכל הפלטפורמות שבהן סקייפ פועלת, כגון ווינדוס 7, אנדרואיד, iOS, מק ועוד.

 

הכלי החדש, Skype Translator, אמור למלא את תפקיד המתורגמן ולגשר על פערי השפה באופן אוטומטי ובזמן אמת. הוא קולט קולט את המשפט שנאמר במהלך צ'ט בשפה אחת, מתרגם אותה תוך כמה חלקיקי שניה לשפת הצד השני, ומקריין אותה תוך הצגת התרגום במקביל כטקסט על המסך.

 

ההרשמה היא דרך דף הפרויקט באתר מיקרוסופט (translator.skype.com). ההדגמה המקורית של מיקרוסופט אומנם כללה תרק רגום מאנגלית לגרמנית ולהיפך, אבל הגרסה הזמינה להורדה אמורה לתמוך גם בערבית, סינית, צרפתית, איטלקית, קוריאנית, רוסית, יפנית, פורטוגזית וספרדית. עדיין לא ידוע מתי תוסיף החברה תמיכה בעברית למערכת.

 

לפני כחצי שנה, מנכ"ל מיקרוסופט החדש סאטיה נאדלה הדגים את השירות בכנס re/code בלוס אנג'לס. החברה פיתחה את הכלי לאורך ארבע שנים, ובין השאר גם רכשה שנה לפני כן חברת התרגום הסימולטני Mobile Technologies. בספטמבר העלתה חטיבת המחקר של החברה סרטון הדגמה רשמי שמציג את יכולותיה. חברות טכנולוגיה אחרות עובדות על טכנולוגיות מתחרות - ספקית הסלולר היפנית NTT DoCoMo, לדוגמה, מציעה תרגום מאנגלית ליפנית מאז 2011, וגם גוגל עובדת על טכנולוגיה דומה, שכבר מוטמעת חלקית באפליקציות התרגום שלה ל-iOS ואנדרואיד.

 

 

קידום כלכליסט בדפי כתבה  בערוצים לייף סטייל ומחשבים
קידום כלכליסט בדפי כתבה בערוצים לייף סטייל ומחשבים | צילום: כלכליסט