מיקרוסופט תעצור סופית את הפצת ווינדוס 7, התמיכה בה תיפסק בינואר

מערכת ההפעלה הוותיקה והמוצלחת, שמחזיקה ב-53% משוק המחשוב הפרטי, לא תשווק ליצרניות מחשבים. זאת, על אף כישלונה היחסי של ווינדוס 8 יורשתה, שמחזיקה בפחות מ-20% מהשוק

לוגו של מערכת ההפעלה וינדוס 7
לוגו של מערכת ההפעלה וינדוס 7 | צילום: יח"צ

למרות חוסר ההתלהבות בקרב משתמשיה מווינדוס 8, מיקרוסופט הודיעה בסוף השבוע כי היא מפסיקה את הפצת ווינדוס 7 בגרסאות ה-OEM המיועדות למשתמשים פרטיים. משמעות החלטה היא כי יצרניות ה-PC לא יוכלו להמשיך ולמכור מחשבים עם מערכת ההפעלה הותיקה לאחר סיום המלאי הקיים.

 

נכון להיום, יש מספר יצרניות שמאפשרות למשתמש לבחור איזו גרסת ווינדוס תותקן על המחשב שלו. טושיבה אף מוכרת את המחשבים עם ווינדוס 7 בגרסה בעלת אפשרות שדרוג עצמי בחינם.

 

Windows 8
Windows 8 | צילום: צילום מסך

הגרסאות הכלולות במדיניות החדשה של מיקרוסופט הן ווינדוס 7 הום בייסיק, ווינדוס 7 הום פרימיום וווינדוס 7 Ultimate Edition. גרסת Pro המיועדת למחשבים עסקיים תמשך להמכר למשך שנה נוספת לפחות, כאשר לקוחות שירצו לרכוש את מערכת ההפעלה שלא במסגרת קניית מחשב חדש יוכלו לעת עת להמשיך לקנות את גרסת הקופסה דרך מפיצי צד ג' שעדיין מחזיקים אותה במלאי.

מיקרוסופט הפסיקה למכור את ווינדוס 7 ישירות למשתמשים כבר לפני שנתיים, והפסיקה למכור רשמית יחידות חדשות למפיצות הקמעונאיות שלה באוקטובר 2013, אם כי לרבות מהן נותרו עותקים במלאי. באמצע ינואר הקרוב החברה צפויה להפסיק לספק תמיכה טכנית שוטפת לווינדוס 7, אם כי ייתכן ותחליט להאריך אותה לקראת המועד.

על פי נתוני NetMarketShare, המודדת את התפוצה של פלטפורמות על פי נתוני גלישה באינטרנט, ווינדוס 7 היא מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר של מיקרוסופט, עם 53% מכלל שוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים. לווינדוס 8 יש כיום 5.9% בלבד מהשוק, ולווינדוס 8.1 - רק 10.9%.

משתמשים שלא מתלהבים מווינדוס 8 או 8.1 ולא יצליחו לרכוש עותק של ווינדוס ייאלצו לחכות עד סוף 2015, אז תחל מיקרוסופט למכור את ווינדוס 10 החדשה שנחשפה בספטמבר, במועד ומחירים שטרם פורסמו.

 

קידום כלכליסט בדפי כתבה  בערוצים לייף סטייל ומחשבים
קידום כלכליסט בדפי כתבה בערוצים לייף סטייל ומחשבים | צילום: כלכליסט