הסוף לכבלי הטעינה? טכנולוגיית Rezence תושק בתחילת 2014

הטכנולוגיה החדשה תשנה את הדרך בה אנו מטעינים את מוצרי האלקטרוניקה הניידים שלנו

מחשב נייד עם הרבה חיבורי USB ניידים
מחשב נייד עם הרבה חיבורי Usb ניידים | צילום: GettyImages
צילום: סטודיו נענע10

האם ב-2014 נפסיק לרדוף אחר שקעי חשמל? ארגון A4WP מודיע כי בקרוב יסתיים תהליך הפיתוח של טכנולוגיית טעינה אלחוטית חדשה, Rezence שמה, שתשנה את הדרך בה אנו מטעינים את מוצרי האלקטרוניקה הניידים שלנו. מכשירים ראשונים עם תמיכה בטכנולוגיה החדשה ייראו אור כבר במחצית הראשונה של השנה הבאה.

שמה של הטכנולוגיה נוצר משילוב של שתי מילים: הדהוד (Resonant) ומהות (Essence). שיטת הטעינה החדשה של A4WP תשתמש בתהודה אלקטרו-מגנטית שתייצר זרם חשמלי לטעינה למרחק, מה שיאפשר למכשירים תומכים הנמצאים בסביבת עמדת הטעינה, או בטווח התהודה שלה, לקלוט זרם חשמלי שיטעין אותם. בכך בעצם לא יהיה צורך לחבר את המכשיר הנייד לשקע החשמל או לחילופין להניח אותו על משטח טעינה מסוים.

בתחום זה קיימים שלושה גופים המתחרים על התואר תקן הטעינה האלחוטית המועדף. ארגון אחד הוא Wireless Power Consortium עם טכנולוגיית Qi הפופולארית יחסית, השני הוא Power Matters Alliance עם טכנולוגיית Power 2.0 שעוד לא הצליחה לצבור הכרה משמעותית. בארגון A4WP (ר"ת Alliance for Wireless Power) מאמינים כי הטכנולוגיה שלהם היא זו שתשלוט בשוק - "אנחנו כבר כאן עם העתיד, והארגונים האחרים במרחק דרכים רבות ממנו" אמר ג'ף גורדו (Jeff Gordo), ראש מחלקת השיווק של הארגון.

ההשקה - ממש בקרוב

יחד עם התקוות להצלחה מידית, הארגון מבטיח להציג מוצרים התומכים בתקן Rezence כבר בתערוכת CES 2014 שתתקיים בעוד שלושה שבועות. עמדות טעינה שונות, כמו גם רהיטים בעלי יכולת טעינה חשמלית באופן אלחוטי, יושקו במהלך המחצית הראשונה של השנה.

כ-70 חברות טכנולוגיה מובילות כבר הביעו את תמיכתן בארגון A4WP ובטכנולוגיית הטעינה שהוא מפתח, ביניהן סמסונג, אינטל, HTC, Qualcomm, LG, SanDisk, Broadcom ועוד. חשוב מאד לציין שסמסונג, HTC, LG ו-Qualcomm תומכות גם בשני הארגונים האחרים וסביר שבסופו של דבר יבחרו ללכת עם זה שיזכה לפופולאריות הגדולה ביותר.

 

את טכנולוגיית Rezence צפויה לאמץ חברה נוספת ששמה שמור בסוד כרגע. הארגון מוסר כי מדובר ביצרנית מחשבים גדולה אשר תציג עצמה בקרוב. ניתן לשער כי מדובר כנראה באפל, שלא מאד אוהבת לפרסם פרטים על תכניות העתיד שלה. שילוב שמה של אפל בהקשר של שימוש בטכנולוגיית טעינה אלחוטית בוצע ממש לא מזמן, כשדיווחנו על השקתו האפשרית של שעון ה-iWatch באוקטובר 2014. (מקור - The Verge)

 

פורסם לראשונה ב"גאדג'טי"