מרגש: מסביר לחברו העיוור - חירש את המתרחש במגרש הכדורגל

כך אדם עיוור - חירש מצליח לחוות את משחק הכדורגל של קבוצתו האהובה, בעזרת חברו שאוהד את הקבוצה היריבה

זמן צפייה: 00:31

העובדה שחוסה, גבר עיוור - חירש לא מונעת ממנו להגיע מדי שבוע למשחקי קבוצתו האהודה מיליונאריוס באיצטדיון בבוגוטה, בירת קולומביה.

חוסה סובל מתסמונת אשר (Usher Syndrome), תסמונת גנטית נדירה המאופיינת בחירשות מגיל צעיר בצירוף מחלת עיניים הנרכשת בגיל ההתבגרות, לא יכול לראות את הנעשה במגרש או לשמוע את הקהל, אך הוא מסוגל להרגיש את המתרחש על הדשא.

חוסה מגיע לאיצטדיון בליווי חברו סזאר דאזה, המתווך לו את הנעשה במגרש דרך הידיים על גבי "מיני מגרש כדורגל" - בריסטול בגודל 30X20 ס"מ.

בפועל, סזאר יושב עם הפנים למגרש וחוסה יושב על כסא עם הגב למגרש, כשהמשטח מונח על ברכיהם ולמעשה, סזאר מחזיק את ידיו של חוזה ומזיז עימו חתיכת עץ המדמה את תנועת הכדור לאורך המגרש, בהתאם לאירועים שקורים בזמן אמת על הדשא.

סזאר הוא ממקימי "קרן ללא גבולות", המקדם שוויון הזדמנויות לאוכלוסיית החרשים-אילמים ולמרבה האירוניה, סזאר הוא אוהד שרוף של סנטה פה - היריבה המושבעת של מיליונאריוס, אותה אוהד חוסה. בכך, בין שני החברים יש יריבות עיקשת על המגרש ב"קלאסיקו" של קולומביה, אך חברות אמת "ללא גבולות".

חוזה, סזאר וה''מגרש הקטן''
חוזה, סזאר וה''מגרש הקטן''

בנוסף, השניים מתקשרים ביניהם בשפת הסימנים, באמצעות סימנים מוסכמים המסמלים אירועים שמתרחשים על הדשא. "אני מסמן בשריקה כשיש עבירה, תופס לו את יד ימין כשהשופט שולף כרטיס צהוב ואת יד שמאל כשהוא שולף כרטיס אדום" סיפר סזאר.

"כבר אחרי 10 דקות חוסה מבין מה קורה באיצטדיון, אני מתאר לו כמה אוהדים יש ביציעים, איפה אנחנו ממוקמים באיצטדיון מתאר כל פרט קטן כדי שיוכל לחוות את הסיטואציה ולהנות מהחוויה כמו מישהו שיכול לדבר, לראות ולשמוע" אמר סזאר.

חוסה וסזאר באיצטדיון
חוסה וסזאר באיצטדיון

"תמיד אהבתי את המיליונאריוס, אבל לא יכולתי לראות משחקים בטלוויזיה בבית, לא היה מי שיפרש לי מה קורה, זה היה פשוט בלתי אפשרי. הייתי מאוד עצוב ומתוסכל עד שפגשתי את סזאר ב'קרן ללא גבולות'. עכשיו אני יכול 'לרדת עליו' כשסנטה פה סופגת שער והוא דואג להראות לי כשהוא מתוסכל מזה'" סיפר חוזה בהתלהבות.

מקור הידיעה

Banner_MoreVirals

נענשה כי לא סיימה את החלב: בת 3 נעלמה לאחר שאביה העמיד אותה מחוץ לביתה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-2050' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_vuzm2eez' duration='37'']

מכור או לא? שימו לב למספרים שיצאו בהגרלת הלוטו

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-2043' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_q9ufktz1' duration='34'']