כך תטעינו את הטלפון שלכם ללא חשמל

בימים שבהם מזג אוויר הקיצוני הותיר רבים ברחבי העולם ללא חשמל, סוגיית טעינת המכשיר הסלולרי ללא חשמל בוערת מאי פעם

ישנן עשרות שיטות להטעין את הסמארטפון ללא חשמל, כמו שימוש במארזי סוללות, פאנל סולרי ופירוק סוללות אצבע אך עם זאת, חלק מהשיטות הללו עובדות באופן מפתיע וחלקן עשוי להשבית את המכשיר שלכם. הנה כמה שיטות אלטרנטיביות לטעינת של הסארטפון שלכם, ללא שימוש בחשמל.

מטען מסוללות 9V

אמש פורסם ברשת הטוויטר סרטון הדרכה לטעינת הסמארטפון בעזרת מטען המורכבת מסוללות 9V שהפך במהרה לויראלי, אך הוסר על ידי טוויטר ככל הנראה בשל הסכנות הטמונות בו. ה"מצרכים" הדרושים ליצירת המטען הם סוללת 9V(סוללה מרובעת עם 2 פינים בקצה), קפיץ מעט, מטען למצת וכמובן טלפון. כדי להרכיב אותו, חברו תחילה את נקודת המתכת על המתאם של המטען לרכב לאחד מהפינים שבקצה הסוללה. לאחר מכן, חברו קצה אחד של קפיץ העט אל הפין השני ואת הקצה השני של הקפיץ אל נקודת המתכת שבמתאם המטען לרכב. לאחר מכן, חברו את כבל הטעינה לטלפון ואל יציאת ה-USB, כפי שעושים בדרך כלל כאשר מטעינים טלפון ברכב.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1911' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_u7ag5zvy' duration='141'']

מבדיקה שנערכה באתר הדיילי מייל, מכשיר iphone 5s איבד בסופו של דבר את הסוללה לחלוטין. טעינת המכשיר במטען הסוללות החלה ב-13%, כעבור רבע שעה הייתה על 14% ובתום רבע שעה נוספת על 16%. לאחר מספר דקות, הופיעה על צג המכשיר הודעת שגיאה "אביזר זה אינו נתמך", וכעבור רבע שעה מד הסוללה עמד על 9%, פחות מאשר בתחילת הטעינה. "טעינת המכשיר בעזרת סוללת 9V אינה רעיון טוב בגלל המתח, אסור להשתמש בסוללה מעבר ל-4.5 וולט" אמר מת'יו דובארי, אלקטרו-כימאי המתמחה בשימוש בסוללות. "זה מסוכן מאוד, אסור להשתמש בכלל בסוללות, אפילו בוולט נמוך מ-9, כאשר עושים זאת למשך זמן הסוללה תתחמם והטלפון עשוי להתפוצץ, זה יכול לקרות באופן מיידי או כעבור יומיים-שלושה" הזהיר דובארי. הוא הסביר שסוללות הסמארטפון עוצמתיות כמו "רימון יד", והוא לא רוצה שאנשים יפגעו רק כי ניסו משהו מהאינטרנט באופן חובבני. לדבריו, לאייפון יש מנגנון בטיחות המונע ממנו לקבל אנרגיה מסוללת 9V ולכן מופיעה הודעת השגיאה על צג המכשיר.

מטען מפירות

מודים, גם אנחנו הופתענו אך מתברר שאפשר להטעין טלפון סלולרי באמצעות שימוש בפרי חומצי (פירות הדר, לימונים או תפוחים), חוט נחושת, מסמר אבץ ומסמר מנחושת. כדי ליצור מטען שכזה, עליכם להוסיף מסמר אבץ ומסמר נחושת במספר מקומות בפרי, כך שהמסמרים יהיו קרובים אך לא יגעו זה בזה. לאחר מכן, חברו את מסמר הנחושת למסמר האבץ באמצעות חוט הנחושת, על מנת ליצור מעגל חשמלי סגור. לאחר מכן, חתכו את קצה ה-USB של כבל הטעינה, חברו את החוטים שיוצאים מכבל ה-USB אל חוט הנחושת וחברו את הטלפון בשקע הטעינה. מומחה הסוללות טוען שהשיטה הזאת עובדת, אך יש לנקוט בזהירות ולקחת בחשבון שהטלפון שלכם עשוי להיפגע במהלך ה"ניסוי". "הדרך הזו אפשרית, אך כשמדובר באוכל, עדיף להשתמש בו למאכל מאשר לטעינה" אומר דובארי.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1909' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_owrdwrlo' duration='145'']

מטען חיצוני נייד

זו כמובן השיטה המוכרת והבטוחה מכולן, ניתן להשתמש במטען מספר רב של פעמים מבלי לפגוע במכשיר ולהגיע לתוצאות יעילות, אך זאת כמובן אם השכלתם להטעין אותו מראש באמצעות חשמל.

מטען סולארי

מטען נייד זה מגיע עם קולטני שמש נפתחים, אותם פותחים כשהם פונים אל השמש (מן הסתם) ומגיעים להטענה מלאה בזמן של 10 שעות. עכשיו רק נשאר לקוות שבין הרוחות החזקות להצפות הקשות, נמצא כמה שעות של שמש מלאת אנרגיות.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1910' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_gbqwfffa' duration='182'']

מטען דינמו

אנחנו בעד, גם כי זה הופך את המשתמש ללא תלוי בכלום (פירות, חשמל, סוללות או שמש) וגם כי זה יגרום לו קצת להפעיל את הגוף. פשוט שולפים את המוט המחובר למטען ומתחילים לסובב, אם תסובבו במשך 3 שעות, תוכלו להטעין סמארטפון מ-0% ל-100%. אבל אם אין לכם כל כך הרבה זמן (או אנרגיות בגוף), סיבוב אחד קטן יספיק ל-30 שניות שיחת חירום.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1908' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ykkli662' duration='267'']

מטען טורבינת רוח ניידת

מכירים את הטורבינות ברמת הגולן? יופי. אז למטען הזה יש טורבינה קטנה שניתן לקחת איתנו, לפרוס כשצריך ולהשתמש באנרגיית הרוח כאשר התנאים מתאימים. המטען בא עם סוללה פנימית שניתן להטעין כאשר אין צורך בשימוש מיידי, והיא יכולה להטעין טלפון חכם במלואו 6-4 פעמים כשהיא מלאה.

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1912' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_09zaj7wn' duration='40'']

 

מקור הידיעה

"אחת למיליון" - הילדה שהרופאים לא מצליחים לאבחן

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1902' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_q4b7oi3f' duration='304'']

הילדה שלא נותנת לניוון השרירים לדכא אותה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1886' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_u77lbq0g' duration='60'']

בן 7 חולץ ממכונת הכביסה לאחר שנתקע בעת משחק מחבואים

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1871' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_lxzvs6kz' duration='41'']

לא פחות מגיבור: בן 6 הציל תאומים בני שנתיים מטביעה בבריכה

[brightcove_iframe video_id='news-from-the-web-1869' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ono1emxr' duration='42'']