"לא עומד בתנאים": נפסל מינויו של יובל אלבשן למנכ"ל ביטוח לאומי

הוועדה בראשות השופטת בלהה גילאור החליטה שלא לאשר את מינויו של אלבשן, לאחר שמצאה כי "המועמד אינו עומד בתנאי הכשירות הנדרשים". שר הרווחה מאיר כהן המליץ עליו לתפקיד והתעקש כי הוא האדם המתאים להחליף את מאיר שפיגלר, שהיה אמור לסיים את תפקידו בסוף יוני

פרופסור יובל אלבשן, דיקן הפקולטה למשפטים בקרית אונו

הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופטת בלהה גילאור החליטה היום (ראשון) שלא לאשר את מינויו של פרופ' יובל אלבשן לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי, לאחר שמצאה כי "המועמד אינו עומד בתנאי הכשירות הנדרשים לכהונה כמנכ"ל המוסד, מהתאגידים הסטטוטוריים הגדולים והמורכבים במדינה, המעסיק כ-4,500 עובדים, תקציבו המנהלי בלבד עומד על כ-2.2 מיליארד ש"ח, ותקציבו הכולל עולה על 120 מיליארד ש"ח".

בעקבות ההחלטה, פרופ' יובל אלבשן כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לפני כשעה נודע לי שוועדת גילאור לא אישרה את מועמדותי. נימוקיה טרם פורסמו, ואני ממתין להם בשקיקה, שכן לא הייתה שום מניעה משפטית למינוי, למרות מה שנאמר במסגרת מסע הסיכול שנוהל נגד מינויי, על ידי בעלי אינטרסים רבי עוצמה ונציגיהם בתקשורת, שכתבו דברים שהקשר בינם לבין המציאות הוא בערך כמו הקשר ביני לבין כדורסל. לעת עתה אני מבקש להודות לכולכם על התמיכה האדירה ומחממת הלב שזכיתי לקבל במהלך המסע הזה.

"אין לי שום כוונה או יכולת להרים דגל לבן. אחרי הכל, מדי יום נכנסים לסניפי הביטוח הלאומי מאות זכאים, שיוצאים שלא בצדק כואבים ורמוסים  משם, בדומה לאופן בו יצאנו אמי ואני אז בימים הנוראים של 1982. וגם בגללם, אין לי את הזכות  להתייאש".

כזכור, שר הרווחה מאיר כהן המליץ על אלבשן לתפקיד, והתעקש כי הוא האדם המתאים. עם זאת, ביקורת רבה הושמעה על המינוי בשל העובדה כי אלבשן לא עומד בדרישות הסף של התפקיד ואינו עומד בקריטריונים. אלבשן היה אמור להחליף את המנכ"ל הנוכחי מאיר שפיגלר, שהיה אמור לסיים את תפקידו בסוף חודש יוני.

מאיר כהן
השר מאיר כהן | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מהשר כהן מסר בתגובה: "פרופ' אלבשן מוביל שנים רבות ארגונים גדולים שעוסקים בתחום הבטחון הסוציאלי והוא בעל מומחיות מיוחדת בתחומים אלו. קיווינו שהוועדה תאשר את המינוי, אנחנו מצרים על אי אישור המינוי ומצפים לקבל את ההחלטה המנומקת מהועדה בכדי ללמוד אותה".