ההתייקרות הבאה: מחירי החלב צפויים לעלות בכ-5 אחוזים

משרדי הממשלה סיכמו עם מנהלי ענף החלב על התייקרות מתונה יותר ממה שדרשו במחלבות. מדובר בהתייקרות של כ-30 אגורות בקרטוני חלב וגם גבינות לבנות וחלק מהגבינות הקשות צפויות להתייקר

זמן צפייה: 01:33

הפגיעה בכיס מעמיקה: משרדי הממשלה סיכמו הערב (שלישי) עם מנהלי משק החלב על עליית מחירים של 4.9 אחוזים בקרב המוצרים המפוקחים. מדובר בקרטוני חלב ובשקית וגם על גבינות לבנות וחלק מהגבינות הקשות.

בחודשים האחרונים המשק מתמודד עם גל התייקרויות שחלקו תוצרת בית וחלקו בעקבות המלחמה המתמשכת באוקראינה. במחלבות ביקשו להקפיץ את המחיר ב-14 אחוזים. במשרדי הממשלה לא היו מעוניינים בכך ובמיוחד שישראל בדרך לבחירות.

במשרדים אמרו למנהלי ענף החלב לוותר על חלק מההתייקרויות והמשרדים יוכלו להציג לציבור הסכמה של הענף לייבוא מתחרה כך שאנחנו אמורים לראות בשנים הקרובות יותר גבינות מיובאות מחו"ל.

החשש הגדול היה להגיע לבית המשפט תוך תקופת בחירות, אבל מה שהשיגו כעת הוא התייקרות מתונה יותר. מדובר בעלייה של 30-25 אגורות בערך לקרטון חלב.

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, אמר בעקבות חתימת ההסכם עם משרד החקלאות ומשרד האוצר: "עשינו היום שירות חשוב לציבור הישראלי. ההסכם היום מראה שכאשר פועלים יחד ובאחריות אפשר לשמור על החקלאות הישראלית והיצור המקומי, לצד דאגה לצרכנים. אני מודה לשר החקלאות, עודד פורר, על קידום ההסכם והדאגה לענף החלב. ההסכם צפוי להגיע לאישור דירקטוריון מועצת החלב בימים הקרובים".