רווחים של 4 מיליון דולר בשעה: הכירו את המשפחה העשירה בעולם

מדירוג המשפחות העשירות בתבל של "בלומברג", עולה כי ההון של משפחת וולטון, המחזיקה ברשת הכל-בו "וולמארט", תפח השנה ב-38.5 מיליארד דולרים. גם שושלת המלוכה הסעודית נכנסה לרשימה

זמן צפייה: 02:06

משפחת וולטון, המחזיקה ברשת חנויות הכל-בו האמריקנית "וולמארט" היא השושלת העסקית העשירה ביותר בעולם, עם הון בסך 190.5 מיליארד דולר – כך עולה מדירוג סוכנות הידיעות "בלומברג" שפורסם היום (שני). משפחת וולטון הייתה העשירה ביותר גם בשנה שעברה, ומאז הדירוג שעבר תפח הונה ב-38.5 מיליארד דולרים – כארבעה מיליון דולרים בשעה. להשוואה – עובדי הרשת ברחבי ארצות הברית ירוויחו באותו זמן משכורת התחלתית של 11 דולרים בלבד.

אל המקום השני בדירוג, עם 126 מיליארד דולר, התקדמה השנה מהמקום השלישי אל השני משפחת מארס, המרוויחה את מרבית הונה מחברת הממתקים המשווקת את חטיפי "מארס", M&M’s ועוד. העסק המשפחתי בן חמשת הדורות החל בפרנק מארס, שנולד ב-1883 – ועוד בילדותו למד להכין ממתקים ושוקולד בעבודת יד. העסק שהקים הפך לשנים לאימפריית הממתקים המוכרת כיום.

עוד בחדשות 13:

לאחר שצלחה בעפולה: שדולת הנשים דרשה לבטל מופע לגברים בחיפה

שברו את החלון – והוציאו תינוקת בת שנה מרכב לוהט • תיעוד

אחרי חמש שעות וחצי: תוקנה התקלה בנתב"ג, השיבושים נמשכים

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן
יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

מרבית המשפחות בדירוג "בלומברג", במיוחד אלו במקומות הגבוהים, לא מתחלפות משנה לשנה ושומרות על מקומן, אך השנה נכנסה לרשימה הישר למקום הרביעי משפחה חריגה בנוף – שושלת המלוכה הסעודית. השושלת הצעירה בת 87 השנים עשתה את מירב הונה מתשלומי חברת הנפט הלאומית, ויורש העצר מוחמד בן סלמאן, מחזיק בעצמו יותר ממיליארד דולרים.