מכה ל"וולט": "סיכוי סביר" שהשליחים יוכרו כשכירים

בית הדין לעבודה קיבל את התביעה הייצוגית של שליחי אפליקציית המשלוחים, מכיוון שיש להם מאפיינים שדומים יותר לשכירים מאשר לעובדים פרילאנסרים. המשמעויות דרמטיות עבור החברה, שתיאלץ לספק לעובדיה תנאים סוציאליים, צבירת ותק ופנסיה - וגם הלקוחות עלולים להיפגע

זמן צפייה: 01:38

בית הדין לענייני עבודה הכיר היום (רביעי) בתביעה ייצוגית של שליחי "וולט", חברת משלוחי האוכל הגדולה בארץ, ובה הם דורשים להכרה כששכירים. בית הדין לעבודה מעריך כי קיים סיכוי סביר שיזכו השליחים להכרה שכזו, שכן הם מדווחים לחברה על שעות עבודתם, אפשר לנכות משכרם במקרה של אי שביעות לקוחות, ובאופן כללי עבודתם היא בעלת מאפיינים שדומים יותר לעובדים שכירים מאשר לפרילנסרים או עצמאיים.

עבור וולט, המשמעויות דרמטיות שכן הכרה בשליחים כשכירים תחייב את החברה לזכות אותם, רטרו-אקטיבית ומעתה ואילך, בשורה של זכויות סוציאליות כמו הפרשות לקרנות הפנסיה, ימי חופשה וצבירת ותק. ב"וולט" הודיעו הערב שהם מתכוונים לערער על ההחלטה לבית הדין לעבודה.

שליח וולט
שליח וולט

החשש בענקית המשלוחים הוא מעלייה בעלויות ההעסקה, שכן אם יוכרו השליחים כשכירים הדבר יחייב הסדר של שעות העבודה וקביעת שעות מנוחה כחוק. הדבר יפגע בתמריצים של השליחים לבוא לעבודה, ובסופו של דבר עלול לפגוע בכשירות של וולט, להפחית בכוח האדם הזמין העומד לרשותה ואולי אף לעכב את זמני המשלוחים.