מסתמן: העלאת תעריף החשמל תתעדכן בחודש הבא

רשות החשמל לא צפויה להכריע הערב על שיעור ההתייקרות של התעריף. קיימת הסכמה שיש צורך בהעלאת המחיר, אך ישנה מחלוקת באשר לגובה העלייה בין 15-7 אחוזים

זמן צפייה: 01:57

דחייה זמנית: רשות החשמל לא צפויה לבסוף להכריע הערב (ראשון) על שיעור ההתייקרות של תעריף החשמל לצרכנים הביתיים. בקרב חברי הרשות ישנה הסכמה בדבר הצורך לעלות את המחיר, אך ישנה מחלוקת באשר לגובה העדכון.

הנהלת רשות החשמל הציגה שלושה תרחישים לשוק האנרגיה העולמי, שמתוכם נגזרות 3 העלאות מחיר אפשריות: 7 אחוזים, 10 אחוזים כפי שפורסם בחדשות 13, ו-15 אחוזים. הדיון יימשך במהלך החודש והעדכון יתבצע רק כנראה בחודש אוגוסט.

אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

המשמעות הכספית של המהלך הצפוי היא תוספת של עשרות שקלים לכל חשבון דו חודשי של משפחה. מדובר בהמשך של יוקר המחיה, שמרים ראש גם בתחומים נוספים. בין היתר, בשישי האחרון חלה עלייה של 36 אגורות בתעריף הדלק, שמחירו זינק ליותר מ-8 שקלים לליטר.

מוצרי החלב מתייקרים גם הם, כמעט ב-5 אחוזים, וכאמור גם החשמל. בפעם האחרונה שבה הועלו המחירים, שר האוצר אביגדור ליברמן מנע חלק מההתייקרות באמצעות ויתור על מס הפחם. כרגע, אין מס שעליו משרד האוצר יכול לוותר, ולכן ההתייקרות תצא אל הפועל בפעם השנייה תוך פחות משנה.

בפעם האחרונה שבה נרשמה התייקרות כפולה באותה שנת כספים, הייתה לפני עשור. מדובר במעמסה משמעותית על יוקר המחיה של האזרחים: חשמל הוא לא רק סחורה שרוכשים מתחנות הכוח, אלא גם תשומה מרכזית במשק, למשל לשינוע של מוצרי מזון למדפים, כך שזינוק נוסף בתעריף החשמל עשוי להניע עליית מחירים נוספת במשק.