שר האוצר קבע: דמי האבטלה לבני 28 ומטה שיצאו לחל"ת - ייפסקו

בשל העובדה כי לא מעט צעירים שהוצאו לחל"ת מעדיפים לקבל תשלום חודשי מהמדינה במקום לחזור לעבודה, כ"ץ קבע כי מי שלא יעבוד מ-1 ביולי - יוותר ללא הכנסה. בני 67 ויותר יקבלו עד סוף אוגוסט

זמן צפייה: 01:42

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום (שלישי) כי החל מ-1 ביולי צעירים בני 28 ומטה, רווקים ללא ילדים, שהוצאו לחל"ת בזמן משבר הקורונה לא יקבלו יותר דמי אבטלה. זאת, בין היתר בעקבות התופעה הרווחת בקרב צעירים שמעדיפים לקבל קצבה חודשית מהמדינה ולא לחזור למעגל העבודה - חרף העובדה כי כל הגבלות הקורונה הוסרו, המשק נפתח - ומאות משרות נותרו לא מאוישות.

לפי המתווה החדש של האוצר, יהיו כאלה שכן ימשיכו לקבל דמי אבטלה - עד חודש ספטמבר, מקסימום. כך למשל, מובטלים בני 45 ומעלה יקבלו תשלום במשך 88 ימים נוספים. כמוהם, גם מובטלים בני 45-35, שיש להם יותר משני ילדים עד גיל 18. לעומתם, בני ה-45-35 שיש להם רק ילד אחד או שניים, או שאין להם ילדים, יהיו זכאים לדמי אבטלה רק במשך 69 ימים נוספים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לממשלת שינוי: משבר תיק החקלאות בדרך לפתרון

נתניהו: נסכל את התחמשות איראן – גם במחיר חיכוך עם ארה"ב

בדרך לממשלת שינוי: משבר תיק החקלאות בדרך לפתרון

69 ימי זכאות נוספים יינתנו גם עבור בני 35-18 שיש להם שלושה ילדים בני פחות מ-18. בניגוד אליהם, בני ה-25 שיש להם עד שני ילדים יקבלו רק 25 ימים נוספים, ובני ה-28-26 עם שני ילדים יקבלו 34 ימי זכאות אחרי יולי. בני 35-28 שיש להם ילד אחד או שניים, או שאין להם ילדים כלל, ימשיכו לקבל דמי אבטלה 50 ימים אחרי 1 ביולי.

כ"ץ החליט כי בני 67 ויותר שטרם חזרו למעגל העבודה, ימשיכו לקבל את דמי האבטלה שלהם עד סוף חודש אוגוסט. כמו כן, מי שייקח חלק בהכשרה מקצועית יקבל תשלום מלא, ללא הפחתה של 30% כמקובל, זאת במטרה לעודד את שילובם מחדש בשוק העבודה. בנוסף, מעסיקים שיקלטו מחדש עובדים שהוצאו לחל"ת יקבלו מענק בגובה 20% מהשכר, למשך חמישה חודשים.